Alla inlägg under januari 2008

Av Sabrina Nilsson - 31 januari 2008 23:46



varför har en massa (ja över ett 10tal personer) sagt till mig att jag liknar Hayden Panettiere? :S Ser absolut ingen likhet mellan oss, ganska charmig tjej ändå. Folk kanske tycker vi liknar varandra efter denna bilden? Då kan jag hålla med, kinderna och dubbelhakan? CHECK, WE BOTH HAVE IT!



Hayden Panettiere, Mamma, du är så rolig!

Av Sabrina Nilsson - 31 januari 2008 23:30



Jaha, inte lagt mig ännu då... Skitskönt med en varm lång dusch iallafall. Nu är denna månaden också slut (om 30 minuter) och vi är inne i februari. En månad kvar sen börjar våren komma fram (om klimatet fortsätter som förut). Och det har blivit stort rekord på  min blogg. Förra månaden hade jag 754 unika besökare på min sida och jag tyckte det var så sjukt mycket (det är det i och för sig med) men denna månaden har jag fått hela 2 410 unika besökare. Och för en nybörjar* bloggerska som mig så känns det sjukt konstigt att så många människor tittar in på min blogg och gillar vad jag skrev / eller kanske tycker mina inlägg är så pinsamma så de är komiska, men whatever. Det drar läsare i vilket fall som helst och jag är stolt hihi. (*innan bloggade jag bajsinlägg för jag hade tråkigt, nu är det en del av vardagen och jag saknar min blogg ibland faktiskt). Nej nu ska jag lägga in lite fräsch musik i min MP3 innan jag lägger mig med boken. Imorgon är det fredag vilket innebär 2 lektioner i skolan och sedan på kvällen blir det Musikalfilm (RENT, som är så jävla bäst - I love it!) tillsammans med Jasmine och min chef haha, (Jasmines mami, som är min chef hihi). Vi ska käka buffalowings (i hope? vi pratade om det iallafall och det är godast) + chips och dippa, MUMS  :D . Längtar lite jeppjepp. På lördag kommer lillkusinerna hit här, lilla Ella som snart är 2 år gammal :) och Emil som är 7 tror jag. Ska bli skojsigt, dom är så söta och roliga så, kommer nog knäppa massa foton ihi. Puss på er kära läsare (känner mig som en poet, pöh) och godnatt!

Av Sabrina Nilsson - 31 januari 2008 23:30



Jaha, inte lagt mig ännu då... Skitskönt med en varm lång dusch iallafall. Nu är denna månaden också slut (om 30 minuter) och vi är inne i februari. En månad kvar sen börjar våren komma fram (om klimatet fortsätter som förut). Och det har blivit stort rekord på  min blogg. Förra månaden hade jag 754 unika besökare på min sida och jag tyckte det var så sjukt mycket (det är det i och för sig med) men denna månaden har jag fått hela 2 410 unika besökare. Och för en nybörjar* bloggerska som mig så känns det sjukt konstigt att så många människor tittar in på min blogg och gillar vad jag skrev / eller kanske tycker mina inlägg är så pinsamma så de är komiska, men whatever. Det drar läsare i vilket fall som helst och jag är stolt hihi. (*innan bloggade jag bajsinlägg för jag hade tråkigt, nu är det en del av vardagen och jag saknar min blogg ibland faktiskt). Nej nu ska jag lägga in lite fräsch musik i min MP3 innan jag lägger mig med boken. Imorgon är det fredag vilket innebär 2 lektioner i skolan och sedan på kvällen blir det Musikalfilm (RENT, som är så jävla bäst - I love it!) tillsammans med Jasmine och min chef haha, (Jasmines mami, som är min chef hihi). Vi ska käka buffalowings (i hope? vi pratade om det iallafall och det är godast) + chips och dippa, MUMS  :D . Längtar lite jeppjepp. På lördag kommer lillkusinerna hit här, lilla Ella som snart är 2 år gammal :) och Emil som är 7 tror jag. Ska bli skojsigt, dom är så söta och roliga så, kommer nog knäppa massa foton ihi. Puss på er kära läsare (känner mig som en poet, pöh) och godnatt!

Av Sabrina Nilsson - 31 januari 2008 23:03



Okej, lyktstolpen ute på gatan lär nog ramla sönder inatt, I swear. Jag blev asrädd när jag öppnade ytterdörren, lät som en bomb som smällde sönder, men det vara bara vinden, eller ska man kalla det orkanen som härjar här ute? Aja, nu ska jag in i duschen och sen blir det pyamas och "Anhörig", känner igen mig så sjukt mycket i boken. Den är jättebra. Om ni har möjlighet, så läs den!



Anhörig är en djupt personlig berättelse om vanmakten i att leva sida vid sida med en älskad människa på väg att gå under i missbruk. Här får vi möta den nya generationens missbrukare för vilka droger och alkohol är ett självklart inslag i ett liv fyllt av framgång och karriär. Det är en starkt drabbande skildring av en helvetesresa kantad av djupaste förtvivlan men trots det aldrig av uppgivenhet. Katerina Janouch har skrivit en insiktsfull och vägledande roman om en medberoendes kamp mot alkoholens demoner.

Av Sabrina Nilsson - 31 januari 2008 22:40



Sådär, har fixat lite med min Myspace då. Blev fan heller nöjd, hittade ingen fin bakrund, men strunt i det. Nu ska jag ut och ta sista ciggen för idag, och dricka upp min pepsi max, så allt tar slut :) haha. Sen ska jag göra mig iordning inför bed time, och tillslut lägga mig i sängen och läsa lite i "anhörig" tills jag somnar. PUSSY!



btw. för er som alltid tjatar om att jag ska bli blond igen för jag är finare i det osv och allt ni säger, en bra nyhet. nästa vecka typ, då blir jag blond. och nästa månad får jag (förhoppningsvis sa mamma) nytt fint hår svallande nerför ryggen. blond på heltid alltså

Av Sabrina Nilsson - 31 januari 2008 21:44



Stormigt var det ute iallafall, det även snö/regnade som FAN! tur jag tog på min tjocka jacka innan jag gick ut, brr. Frös ändå! Nu sitter jag och försöker piffa upp min myspace sida, letar tuff bakrund och sådär. :)


Glömde berätta innan, när jag satt på bussen till skolan imorse, eller snarare skulle av, så sprang en kille ifatt mig (fortfarande inne på bussen) och bara: "Här, du glömde din vante!", jag sa tack så hemskt mycket och hoppade av bussen. Då insåg jag att den andra vanten låg kvar på bussen :( Killen hade bara sett den ena, buhu. Dom var så fina mina vantar, hade fingervantar inuti tumvantarna. Buhu, 49 kronor på Maxi lär jag sakna! haha. Har iallafall mina andra, en är hemma här och en är hemma hos My. Lyckat värre

Av Sabrina Nilsson - 31 januari 2008 20:54



Idag i City hade de tagit fram alla gymnasieskolor och bett en elev per skola berätta vad som var bra och dåligt. De hade då valt söt-paula från tvåan från vår skola :D haha så sött, men du borde sagt att det är LOKALERNA som är dåliga. Maten är ju kung, subway varje dag :D 


btw. turism och information? vem på vår skola läser information :S haha



fick hem brev idag från jobb med uppgifter till deklarationen. Shit jag blev nästa chockad över hur mycket jag har tjänat där, sedan juni månad... 63 838 kronor :O var har jag gjort av alla pengar? okej har ju skattat bort ca. 15 000 kronor men resten är borta, puts väck! De stålarna hade suttit jääävligt fint just nu när man är utan studiebidrag och allt! Herrejesus jag är dum i huvudet på riktigt. Okej det där såg rätt skrytigt ut men var tvungen att dela med mig av min chock. Jasmine kommer få spel nu haha. Nu ska jag ut och röka (första gången sen jag kom hem vid 5 tiden, duktigt Sabrina!) Sen kommer jag vara halvt nerkyld så jag får väl dricka lite greentea eller oboy? :D Har blivit en riktig Oboy nörd igen. MUMMA! Men först blir det pepsi max (HAH, jag har en hemma som ALDRIG tar slut.. My kom och hjälp mig!)

Av Sabrina Nilsson - 31 januari 2008 20:09



Letade igenom 2 skåp, hittade en massa, men bara 3 saker jag kan tänka mig att sälja, för jag vet att folk är villiga till att köpa detta, tillskillnad från gamla böcker, cd skivor osv. (nån som vill ha det, säg bara till!)


Dagens 3 säljsaker:


Klocka med 2 stycken avtagbara remmar i guld & silver. Är skitfin, men jag har jättemånga klockor och flera stycken med diamanter och grejs. Och denna klockan är använd EN gång (i silvrig rem, aldrig i guldig). Jättelätt att byta rem och allt. Var en julklapp förra året. Säljer det för 350 kronor (möjligtvis 300), vilket är billigt med tanke på att det är 2 klockor i 1.




The Sims Deluxe Edition datorspel, spelar ALDRIG på det. I fint skick! Säljer för 130 kronor. Passar alla datorer från windows 2003 och framåt.



Sjal/Scarfs (rätt stor), i blandat mönster (seglar-stuk) SKITSNYGG. Har två stycken likadana, så kan lika gärna göra mig av med den ena ^^. Är skitsnygg att ha både vår-sommar-höst. På vintern går den iallafall fetbort, men nu när det börjar bli vår igen kommer jag att plocka fram min egen (eller ja, den ena då vill säga) ^^.  Pris: 80 kronor.




Är ni intresserade, adda eller maila sabrinanilsson2@hotmail.com eller skriv en liten kommentar här så fixar vi grejen :)

Ovido - Quiz & Flashcards