Alla inlägg den 24 januari 2008

Av Sabrina Nilsson - 24 januari 2008 23:28



Heath Ledger är inget tragiskt undantag.

Istället är han en i mängden.

Genom populärkulturens historia löper en blodröd tråd av unga talanger som gått en för tidig död till mötes.


Andra kändisar som dött i ung ålder:


River Phoenix, 23.

Dog av en övderdos 1993


James Dean (min älskling), 24.

Dog i en bilkrasch 1955


Sid Vicious (från Sex Pistols) , 21.

Dog av en överdos heroin 1979


Brian Jones (från Rolling Stones), 27

Dog av en drogrelaterad drunkning 1969


Jim Morrison (The Doors), 27.

Dog av hjärtfel 1971


Kurt Cobain (Nirvana), 27.

Sköt sig själv 1994


Janis Joplin, 27.

Dog av en heroinöverdos 1970


Jimi Hendrix, 27

Kvävdes till döds av sina egna spyor

efter en överdos sömnpiller 1970




Knarket i Hollywood (och överallt annars) måste få ett stopp! Jag tror att nästa offer som kommer falla för överdoser i Hollywood är Britney Spears. Jag hoppas inte det går så långt, men får människan inte hjälp så kommer det gå som för Anna Nicole Smith, 100 %. Lindsay Lohan är på bättringsvägen nu, men faller tillbaka hela tiden. Amy Winehouse är också en jag är extremt orolig för att ska ta en överdos. Kolla på människan bara, jag vill inte förlora fler kändisar :(




Av Sabrina Nilsson - 24 januari 2008 23:26



Måns Zelmerlöw - årets nykomling.



Det var väl på tiden att lilla Månsie fick ett pris va? Han har förtjänat det mest av alla! Mina lilla cara mio!

Av Sabrina Nilsson - 24 januari 2008 23:13



Sådär ja, nu är det sängdags. Imorgon är det freitag! finally! Fest blir det på kvällen, ska till KB med Denice & c.o Har ju varit oväns med min lilla K1 länge nu :( MEN, INTE LÄNGRE :) Sabrina & Denice mot världen igen, right? Ska bli skoj, finns ingen man kan festa med som man festar med Denice!



Puss & natti

Av Sabrina Nilsson - 24 januari 2008 21:40



Herrejesus vilken storm det är ute haha. Skulle ut och röka och tog med lillhunden ut. Han flög (seiröst) nästan iväg, tror nog han lyfte från marken ett tag. Jag fick panik såklart och började skrika efter honom, REEEEXXXXXX KOOOOOMMMM!!! och han flög in i huset igen. Puh, ingen harry potter hund idag inte.



Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra, gå och glo på film maybe? Hum.. we'll see, we'll see. Vill hitta min ombrännbara skiva som min kusin lånat, och bränna alla säsonger av scrubs som nyligen blivit nerladdad. MUMMA!

Av Sabrina Nilsson - 24 januari 2008 21:26



Jahapp, har printat ut typ 200 sidor om träning och anorexibilder. HEHEHEHE bra blandning, I know. Men anorexi bilderna är på Amy Winehouse som jag gör ett arbete om inom Moral och Etik (makt, status osv). Och träningen är till en träningsbok som snart ska va klart osv osv. Orkar inte förklara haha. But.. jag är jätteboring idag och nu ska jag ner och göra varm oboy! PÖUSS!

Av Sabrina Nilsson - 24 januari 2008 18:28



Dags igen nu då.  Bara två saker läggs upp idag, resten läggs upp en annan dag men jag tvivlar på att någon vill köpa det ändå, fula gamla jeans och hoods, lägger ut på blocket där nån budgetmorsa kan köpa det åt sina kids. Så då kör vi:



1. Svarta retropumps från 80 talet. ALDRIG ANVÄNDNA. Var min mosters förut, men de passade inte henne så hon kunde ej använda dem, samma sak är det med mig. Det är storlek 39, men är absolut som 37-38, små 38or ungefär.  Säljes för 120 kronor, jättefint skick!


2. Svarta skor med öppen tå från skopunkten, har kostat 249 tror jag och är använd ett fåtal gånger. Också i fint skick Prislapparna sitter kvar eftersom jag inte fått av dem haha. Säljes för 100 kronor.




Vit Fred Perry tröja i storlek 38 (sitter även skitsnyggt på storlek 36 tjejer). Använd 2 gånger. Nypris: 799 kronor, säljes för 499 kronor. Men går även att diskutera priset.



Så är ni sugna på något av dessa, var inte rädda för att maila mig på;

sabrinanilsson2@hotmail.com , vill bara bli av med grejerna!


Köparen står för frakten, men är det någonstans i nätheten av skåne du bor, så kan jag komma och möta upp så slipper du den kostnaden med.

Av Sabrina Nilsson - 24 januari 2008 17:22



Kort uppdatering, dagen:


10.00 - 15.00 Skola

Sett på första avsnittet av I huvudet på Gynning

Ätit middag


Sådär :) Nu ska jag faktiskt kolla på tv lite till, jag är så trött. blöäöh. Imorgon är det löning och det gillar vi! Får ut dubbelt så mycket som jag hade räknat ut idag haha, hur mycket suger jag på matte egentligen? Aja, jag ska inte klaga - pengarna klirrar skönt i plånboken. Shopping med Jasmine imorgon efter skolan, jadå! :)



Ovido - Quiz & Flashcards