Alla inlägg den 13 januari 2008

Av Sabrina Nilsson - 13 januari 2008 23:13



Så, då var man klar!

Jag har haft fotbad igen, då jag även filade fötterna (uuuh, det låter så äckligt), hade uppfriskande ansiktsmask och smörjde in mig med brun utan sol. Jag måste vara lite brunare nu när jag har brunt hår. Ser ut som ett spöke och jag orkar inte sminka mig varje morgon osv.


Nu ska jag antingen sätta igång en film tills det är sovdags eller så lägger jag mig och läser Harry Potter lite :) Får se helt enkelt, men först är det dags för tandborstning! Godnatt på er alla, vi hörs imorgon igen ;)



Stay in touch

Av Sabrina Nilsson - 13 januari 2008 22:11



Sådär, nu var Idol DVD:en klar. Har redan hunnit ha ett fotbad, ska ha ett till nu, ett riktigt! Jag var precis nere och skar upp lite äpple, banan och apelsin och tog ett stort glas isvatten! Så det ska jag käka medan jag kollar lite på de nya avsnitten av Idol, hihi. Ansiktsmasken ska av nu! Tjohej :)

Av Sabrina Nilsson - 13 januari 2008 20:29



Den 6 oktober förra året blev Riccardo Campogiani misshandlad till döds, 16 år gammal, dagen innan hans 17 års dag. Det kan väl inte ha undgått någon vid det här laget? För ett par dagar sen blev killarna som slog ihjäl honom dömda. De alla var 16 år gamla.

Tre av dem döms för grov misshandel och vållande till annans död, de får 3 års sluten ungdomsvård. En fjärde döms till ungdomsvård (alltså inte sluten ungdomsvård) för anstiftan av misshandel och den femte åtalade killen blir friad.

Sen visar det sig, bara två dagar senare att två av dessa killar slått till igen och misshandlat. De misshandlade den enas ex-flickvän och hennes två killkompisar.


Vad händer med världen, och framförallt, Sverige? Ska människor kunna gå runt och slå ihjäl folk utan anledning? Och sen inte ens dömas hårt för det? De skulle allihop blivit dömda som vuxna människor enligt min mening. För är man så vuxen att man kan slå ner någon (och fortsätta slå och sparka när personen ligger ner tills han inte rör sig mer och är hjärndöd) ja, då ska man kunna få ett rimligt straff. 10 år var skulle de fått, som en människa över 18 år hade fått. För tydligen räckte inte den här "ungdomsvården" för killarna utan de gav sig på nya igen. Jag hoppas de åker in. 10 år, helt klart. De dödade en människa, att man ens kan ha så lite skam i sin kropp att man gör en sån sak. Tänk bara på hans familj och alla hans vänner. Ush, fy fan vad hemskt.  De små mördarna kan sitta 2 år i ungdomsfängelse och sen när de fyllt 18 år, in i vanligt fängelse. Ta ert straff. Jag tycker det är så hemskt, bort med gatuvåldet! Särskilt bland oss ungdomar. Och "det var inte meningen" är inget försvar alls!

Det har framkommit av flera vittnen att flera av killarna som var med i dödsmisshandeln inte ens var bjudna till festen p.g.a att det alltid blev bråk när dem var med, är inte det bevis nog?




Av Sabrina Nilsson - 13 januari 2008 20:15


Alltså gud nej, jag är kär!

Så söt hon är, kolla i slutet, ååh jag längtar efter lilla Ängla :)

"muuuuu"

Av Sabrina Nilsson - 13 januari 2008 19:17



Jaha, blev jackan ren då tror ni?

Rätt gissat: NEJ! det blev den inte, visst den blev renare, men inte ren!Den är fortfarande smutsig på vissa ställen och såhär. Dessutom så forsade det av vatten från den när jag drog ut den. Jag kastade in den i torktumlaren men kom på efter ca 5 minuter att jag absolut inte kan torktumla den, när den egentligen ska kemtvättas. Så den får dropptorka. Nu hänger den där så fint nere i tvättstugan med en röd hink under sig. Ganska välfylld hink från att vara från en jacka då.






Nu är det ca 1 timme kvar tills Idol DVD nummer 2 är färdigladdad och bränd och allt, så jag har ju mycket tid att slå ihjäl tills dess. Jag vill ha i hårinpackningen och ansiktsmasken samtidigt som jag kollar på den, så innan dess får jag underhålla mig med:


  • Plocka undan på rummet. Ja jag vet att jag gjorde en storstädning i torsdags, men det kan inte hjälpas. Mitt rum ser ut som kriget igen, kläder överallt, lite glas, en katt, lite jackor och annat varstans. Så jag ska plocka undan iallafall, så det känns lite roligare att vara där inne.

  • Plugga lite till på historian, även om jag absolut inte orkar, tråkigaste jag vet är att plugga till ett prov. Det är faktiskt roligare att göra arbeten, att skapa något liksom. Ett sketet prov är ett papper med lite frågor man ska svara så bra som möjligt på. Ush. Kanske gör lite på religion och turism arbetet istället. Något pluggeri ska det iallafall vara.

  • Börja "spa" kvällen med att hoppa in i duschen och förbereda ett fotbad. Hälla i lite såna bomber för fötterna i karet och dylikt.


stay in touch .. :)

Av Sabrina Nilsson - 13 januari 2008 18:50



Sådär, nu var maten avklarad! Jag är proppmätt, puh! Jag åt så mycket eftersom jag var så himla hungrig. Direkt efteråt blev det då den omtalade pajen.. ingen av pajerna jag gissade på, utan jordgubbspaj. Smakade helt okej faktiskt, men jag åt en minibit, var så mätt efter den goda maten, jag älskar potatisgratäng!


Nu när vi åt efterätten kom värsta diskutionen upp bland alla, det handlade om vilken stad som var bäst, Trelleborg vs. Malmö. Det var jag och min moster mot alla andra. We love Trelleborg! Aja, alla tycker vi olika, right?


Jag håller på att tvätta min Levis jacka, den har varit smutsig så himla länge nu. Men den går egentligen bara att kemtvättas, men jag vet att jag har tvättat den i maskin en gång innan så tänkte göra det idag igen. Jag satte igång maskinen och tvätten skulle ta 30 minuter, jag tog omtålig tvätt i 30 grader (ointressant jag vet MEN..), när tvättmaskinen tutade att tvätten var klar så sprang jag dit och kollade så jackan inte hade krympt, det hade den inte, däremot var den lika smutsig som innan. Vafan tänkte jag och satte igång den igen. Denna gången tog jag på 40 grader, vanlig tvätt. Så får hoppas att den blir ren nu och inte krymper! Jag har andra jackor än den, men jag har saknat den så mycket och hade på mig den igår, och skämdes hela tiden över att den var så äckligt smutsig. Den är benvit egentligen men igår var den grå/brun. Och luktade. Haha :)


Ja, om 3 minuter är tvätten klar såg jag och då ska vi undersöka jackan. Efter det blir det hopp in i duschen, fixa allt jag sa förut och så ska jag ladda ner de 3 sista avsnitten av Idol + finalen som man skulle göra när man köpte idol dvd:n :S, fattar inte varför egentligen. Man fick en tom cd skiva med i fodralet och en kod man skulle gå in på, på internet och bränna skivan själv. Jaha, får väl göra det då! Så kan jag Idol nörda mig sen, och sen är det Idol Nostalgi ikväll, WOHO! :) TV400 är kung!

Av Sabrina Nilsson - 13 januari 2008 17:18



Sådär, här sitter jag hur hungrig som helst va. Vi har fått gäster som kom alldeles precis, vi ska äta god god god mat :) Det blir potatisgratäng med fläskfilé bitar och något annat till, minns inte riktigt, men hörde ordet svamp iallafall. Jag har gjort en sallad till maten, den såg god ut, såklart! Hehe, men jag fick inte lägga i balsamvinäger, för jag är den enda som äter det, alltså får jag tillsätta det efteråt på min tallrik helt enkelt!


När vi har ätit klart så blir det då efterrätt som vanligt, en paj är det idag (har jag skådat) vet dock inte vilken.. Hoppas på någon god, som typ Äpplepaj eller Smultron/vaniljpaj.. eller varför inte blåbärspaj? Eller OH, rabarberpaj! Ja, nu flöt fantasin iväg och det vattnades i min mun..

När vi ätit upp efterätten ska jag upp och börja min "söndags-spa kväll" som jag själv utsett :) Det innebär: Lång varm dusch och peela hela kroppen jämt, även om jag peelade igår när jag duschade så gjorde jag det i ca 1.5 minut bara. Det brukar ta runt 10-15 minuter annars. Sen blir det hårinpackning, sån där man tar bort smutsiga porer med, ansiktsmask efter det, fotbad och nagelfixning :) Måste klippa dem och smörja dem med olja och allt vad det är, jag HATAR smutsiga och fula naglar. Järk. Samtidigt som jag har i hårinpackningen och ansiktsmasken tänkte jag se på ett vänneravsnitt, eller ett halvt dock. Eller så blir det uppdatering här, fast det lär det bli direkt efter maten ändå tror jag. Innan jag börjar min skönhetskväll, för nu gäller det att bli ytlig igen Sabrina! Imorgon börjar min träningsvecka tillsammans med MissFit - MY!


Dagens Outfit då, länge sen man körde en sådan

Väldigt nerklädd idag, trött i huvudet och allmänt chill,

d.v.s inget speciellt här idag inte:


 


- T shirt med hörlurar från Berschka (Spanien)

- Cheap Monday Jeans från Weekday

- Nike Hood från Intersport



PS. jag har tagit ut min läppring (never to return again, tror jag), jag var helt enkelt sjukt trött på att ha den där. Kanske köper en stav med en liten plopp så jag slipper själva känslan runt hela min läpp. I vilket fall som helst så funderar jag på att ta ut min töjning, känns lite bittersweet eftersom jag snart har kommit upp till mitt mål (10mm), men jag tycker det är så tråkigt att inte kunna ha örhängen och sådär, speciellt nu när jag hittade ett par ascoola med massa noter och rockgitarrer och ja, allt möjligt. Vad tycker ni?

Stay and töj or take out and röj?


PUSS&K! stay in touch..

Av Sabrina Nilsson - 13 januari 2008 15:53



2 stycken celeb's gick och födde samma dag;


Christina Aguilera, Jordan Bratman, Christina Aguilera och Jordan Bratman har fått  barn!


Christina Aguilera och Jordan Bratman har fått sitt första barn tillsammans, men man vet dock inte av vilket kön eftersom de inte gått ut med det ännu. Samma dag och på samma sjukhus föddes ännu ett litet kändisbarn:


Joel Madden, Nicole Richie, Nicole Richie och Joel Madden har fått en dotter!!


Nicole Richie och Joel Madden har fått en liten dotter!

Enligt People så skedde förlossningen i fredags på Cedars-Sinai Medical Centre.


Jag säger bara GRATTIS! Nu finns det två spännande graviditeter kvar i min värld, den ena är såklart min storasysters, som ska få en liten flicka beräknat i slutet av april, hon ska heta Ängla/Engla och hela min systers lägenhet är proppad med bebisprylar. Massa (då menar jag MASSA) små små små tiny kläder, de flesta i rosa eller benvitt och barnsäng, nappar, nappflaskor det står "gullunge" på, ja ush. Min syster har t.o.m köpt runt 20 stycken nya disneyfilmer på DVD (t.ex. askungen och de, fast i bra kvalitet då, eftersom det är på DVD). Helt galen är hon. Jag ville öppna Oliver och gänget en dag för jag har aldrig sett den, men det fick jag inte för det skulle Ängla öppna själv - det var hennes filmer.



Jamie Lynn Spears, Jamie Lynn Spears är gravid!


Den andra jag ser fram emot är Jamie Lynn Spears. Ska bli kul att se hur det hela kommer gå, om hon kommer föda barnet eller göra abort osv. För det ryktas om att hon blivit dumpad och står där ensam och gravid - gud vad hon påminner om sin syster. Anledningen till varför hon blivit dumpad av sin pojkvän Casey Aldridge är för att han inte tror att han är pappa till barnet och kräver ett faderskapstest. Stackars liten då, bäst att tänka efter nästa gång.



Jag uppdaterar senare igen, som vanligt blir det runt 7-8 inlägg per dag. Beror helt på vad jag hittar för kul medan jag sitter och kollar lite överallt. Så håll koll :)


Ovido - Quiz & Flashcards