Alla inlägg den 9 januari 2008

Av Sabrina Nilsson - 9 januari 2008 23:55

Ännu ett videoinlägg idag, var bara tvungen. Idol nörd nummer ett alltså.

Okej, I love my life. Puss & godnatt people!


ps. kopierad konversation, jag & kaca!


se och lär anastasija är här! säger:

"Kära moster internet dödare! Jag satt en onsdagkväll och väntade ivrigt på att nätet skulle kapas för Sabrina, men timmen slog mot torsdag och inget nät kapades. Klockan blev 00.01, jag väntade och tänkte NU... klockan blev även 00.02, och 00.03, och nu är klockan 00.07 och ingen ändrig.... Jag vill skänka ris till dig kära internet kapare, för ros är du inte värd. // Positiv tv licens betalare"

se och lär anastasija är här! säger:

blir det bra??

 sabbi.se säger:

HAHAHAHAHAHAHA JA

se och lär anastasija är här! säger:

lite insperation taget av johan glans,men d mesta har ja skrivit själv

 sabbi.se säger:

lätt in i min blogg

se och lär anastasija är här! säger:

HAHAH


Av Sabrina Nilsson - 9 januari 2008 22:14

Ja, som jag skrev tidigare så skulle jag se Grammisgalan idag, och att jag absolut inte fick missa det! Vid kvart i 7 tiden la jag mig i min säng för att sova i en timme. 5 minuter över 8 vaknar jag, och hade missat fem dyrbara minuter av Grammisen. Sprang ner till vardagsrummet och kastade mig i en fåtölj :) Nu var det såhär att varken Timbuktu eller Måns fick pris - stor besvikelse, dom är så jävla värda priser, istället fick (bajs dåliga skit) Kent två hela priser, applåder till dem, även ifall jag inte tyckte de skulle vunnit. Men min lilla älskade goding, Salem Al Fakir fick hela fyra

stycken grammisar för:


  • Bästa producent
  • Årets manliga artist
  • Årets nykomling
  • Bästa kompositör


Bra jobbat, little Fakir!



Och ja, vad tyckte jag nu om Amandas första framträdande utan Idol, med en egen låt? FINNS DET NÅGOT DEN KVINNAN INTE KAN GÖRA? Nästa år hoppas jag hon vinner något pris i Grammisgalan, seriöst. Hur cool är inte hon? Det enda som störde mig idag var hennes frisyr, jag gillar inte såna frisyrer men på samma gång så var det kul att se Amanda i någon annan frisyr än lockigt med stor lugg.

Ja, I <3 Amanda!






Varsågoda, här har ni... Mission förgifta mentorn!

Starring: Sabrina, Anna, Jennifer, Sherin, Robban, Linda & huvudrolls innehavaren: Mentor Chrille Pille!



Av Sabrina Nilsson - 9 januari 2008 16:34

Just ja! Glömde skriva in listan med stort L.

Eftersom jag var i Tyskland just då, så kunde jag inte skriva.


Årets...
Låt:
En låt som symboliserar året är väl, The way I are - Timbaland

Men om jag ska välja en låt som var den bästa i år, så måste det vara.. Usch jag vet inte, en av dem har iallafall varit Lovefool - The Cardigans eller Kiss me - New found glory.


Ord: Typ

Jag skriver/säger typ hela tiden. Min pappa klagar på det, "typ, typ, TYP - VAD ÄR DU FÖR EN TYP EGENTLIGEN?!", ja sånt har man fått höra ett par gånger detta året.

Tråkigaste:  Saknaden
Saknaden till alla vänner som varit så långt bort, saknaden efter den enda jag någonsin varit kär i, i hela mitt liv, 2 år av saknad, på något konstigt vis.


Besvikelse: Vissa människor

Människor som ljuger och bara vill göra skit för en, såna klarar man sig utan. Men folk som håller på så, som dessutom ska kalla sig för ens vänner, dem gör en väldigt besvikna.

Skämt: Jasmine sprang

Jasmine sprang ner för en heeeel kulle en dag. Jag blev så chockad att jag stannade upp och bara gapade. Måste vara årets skämt!

Annars så Johan Glans ALLA skämt, han är kung.


Gulligaste: Att min syster har en bebis i magen
Jag älskar hennes kulmage! :D Känns helt knäppt att inuti bulan så ligger där ett litet liv :) Som jag ska älska, hata, krama, bli arg på och skydda livet ut.


Roligaste: Vännerna och alla resor
Mina kompisar såklart :) Även alla resor jag gjort detta året, underbart har det varit. Bäst var helt klart Spanien i 6 veckor.


Bästa film: Knocked up

Haha alltså roligaste filmen ever! Såg den först på bio och sen dess har jag sett den ett x antal gånger på både dator och film. ÄLSKAR den. Hur jävla rolig som helst :) Näst bästa film är Hairspray, himla bra!


Bästa Tv: Grey's Anatomy, Ugly Betty, Idol
Greys är alltid kung, så himla spännande, roligt, sorgligt - ja allt! Jag skrattar så mycket att jag gråter, jag gråter så mycket att jag skrattar!

Ugly Betty är ju en serie av världsklass! Man kan inte tröttna på den! I Tyskland spenderade vi varenda kväll med att se på Fula Bettan, bäst!
Idol är ju hur kul som helst :) Dock såg jag bara veckofinaler från när Gathania åkte ut, missade auditions och hela köret eftersom jag befann mig in España då. Men idol är alltid kung, och nu har jag sett alla auditions med :)


Bästa teater: En föreställning på Heleneholmsskolan, där Denice, Sofia & Kaca var med, jag skrattade så jag grät. Kaca ägde som gubbe.


Sämsta teater: Livet kom så plötsligt
Att jag och Jasmine gick efter 40 minuter förklarar väl allt?


Bästa utekväll: Danmark med My
Kan bara inte misslyckas när radarparet sätter igång ;)


Bästa månad: Augusti

Började jobba på Pågens, där jag lärde känna så himla många goa människor som Carina, Mia, Lotta osv. Helt underbara! Åkte även till älskade Sundsvall och Sunny Beach!

Sämsta månad: Mars/April

Jag var verkligen överledsen hela tiden då, kände mig som 5 mm stor.

Mest önskade hår: Lindsay Lohan
GE MIG HENNES HÅRFÄRG!!

Av Sabrina Nilsson - 9 januari 2008 16:04

Hej på er alla kära där ute i vida världen.

Jag hade tänkt beskriva min dag här och nu, och den började imorse 07.00 när jag klev upp ur min säng. Då släpade jag mig ner till köket, gjorde frukost - två lingongrova mackor med ost, gurka, tomat & aromat :) mums! En stor kopp te och ett glas mjölk bredvid ( jag kan bara inte dricka varmt på morgonen utan att ta varannan klunk kall). Efter det såg jag att klockan var 07.30 Jag satt alltså och snigel åt i 30 minuter. Så jag sprang upp för trappan, flög in i duschen, flög lika snabbt ut igen, då var klockan 07.40. Hittade inga kläder jag ville ha på mig, så sprang ner i tvättstugan och JAVISST, där stod en korg med ren tvätt :) Så jag hittade tillslut kläder att vara klädd i. När jag var klar så fönade jag mitt hår, eller ja vissa delar av det iallafall, så mitt hår såg ut som ett cpskadat afghanhår. Klockan 08.15 traskade jag iväg till bussen och var framme vid skolan ungefär 09.10


På lunchen handlade jag kycklingsallad och fick Rhode Island sås till i en liten skål brevid. Det som blev över blandade Anna & Linda ihop med lite Coca Cola, och då kommer mission förgifta Christian upp. Jag skulle hälla i det i vår mentors kaffekopp, samtidigt som Anna och Jennifer distraherade honom. När vi väl hade chans, så såg vi att koppen var tom :( . Alltesammans blev naturligtvis filmat, så en liten video kommer läggas upp så småningom, lite senare idag!


Annars så har jag att göra idag:

  • Städa undan på mitt rum, ser ut som world war 3
  • Lägga in lite videos här på bloggen
  • Sova i en timme eller två
  • Se på grammisgalan klockan 20.00

Grammisgalan är något jag absolut inte får missa, även om det krockar med Victoria's Secret Fashion Show. Whatever, jag måste se Grammis! Älskar musikgalor, det är så himla kul. Dessutom ska Amanda uppträda med sin första egna låt, det får man INTE missa. Har redan ett par låtar av henne, men det är inga publicerade låtar, alltså är de inte av bra kvalitét. Ha en bra dag mina kära, jag uppdaterar om en stund igen :)



(Video från gårdagen, i klassrummet - jag, Jasmine, Ivana, Robban)


Ovido - Quiz & Flashcards