Alla inlägg den 15 januari 2008

Av Sabrina Nilsson - 15 januari 2008 22:27


Nej, jag har inte glömt bort min blogg, jag har bara haft så mycket att göra sen sist! Som ni vet så åkte jag och tränade NIA med My igår. Det var jättekul, men lite tveksamt till en början, efter en stund blev man mer avslappnad och kunde släppa loss! Vi blev iallafall sjukt svettiga, bra tecken där! När vi var klara så gick vi hem till My och sen övningskörde hon hem till mig. Väl hemma gick jag in på mitt rum för att äta och kolla på Vänner. Någon timme senare vaknar jag av att jag håller min mat i handen. Så den slängde vi och somnade om, jag var sjukt trött. Jag orkade inte ens släcka lampan eller något. Istället vaknade jag imorse klockan 06.44 för att vara exakt, vilket var perfekt för då var det dags för skola :) Utvilad och skön kände jag mig. Hoppade dock in i duschen direkt eftersom jag somnade innan jag hunnit duscha igår - usch!


Idag var jag då i skolan, första lektionen var Religion B, men då satt vi bara och pluggade inför nästa lektion som var Historia B. Vi hade då det omtalade provet om Mellankrigstiden och Andra världskriget. Hade jag pluggat mycket då? Nej, knappt något alls! Hur gick det då? Jo, sådär. Ganska kul efteråt när jag fick reda på att jag svarat helt fel på 2 frågor. Den ena handlade om Rysslands Revolution (något jag såklart inte läst på om) och jag började skriva om Stalin och hans massmord, haha. Andra frågan var hur kriget vände för de allierade 1941, vilket då var att de tyska trupperna frös ihjäl i Sovjetunionen. Då svarade jag att USA ockuperade Tyskland och tog sig in i koncentrationslägerna och hitan och ditan. Fråga två visste jag att det var fel, men tänkte att jag väl kunde visa vad jag kunde även om det var fel fråga :)

Efter provet hade vi lunch, så jag åt på Stippes med Linda, Jennifer och Mikaela. Sen gick vi tillbaka för att ha Engleska och tillslut hade vi Idrott. På Idrotten hade vi PowerYoga, vad kul tänkte jag, som skulle ha det på eftermiddagen med, ifall My klarade sin uppkörning.

Så direkt efter idrotten ringde jag till My..


Jag - GLAD ELLER LEDSEN??

My - HIHIHIHIH, GLLAAAAAAAAAAAAAAAAAAD!!!


Så.. GRATTIS MIN BEBIS TILL KÖRKORTET!!! :D


My körde och hämtade mig där hemma, men inte blev det någon PowerYoga (eller boxning som My hade ändrat det till), för vi var alldeles försenade, så vi gymade lite bara. Kul var det :) Imorgon ska vi (förhoppningsvis) på FLOWIN. Man ska stå på en vibrationsmatta och göra övningar på, och det är tydligen svårt för att mattan vill stöta av en hela tiden. Sounds fun to me, anyway!


Nu hade jag tänkt gå och duscha och sedan kika lite på vänner innan jag ska sova, börjar inte förrän 11.00 imorgon - SKÖNT!

Uppdaterar kanske lite igen hihi, jag tror nog det!


Stay in touch, och förlåt att jag inte bloggat på en hel dag :(

Ovido - Quiz & Flashcards