Alla inlägg den 11 januari 2008

Av Sabrina Nilsson - 11 januari 2008 21:54



Hallå där!

Sitter hemma hos Pernilla nu med henne och Patricia, vi dricker lite (hemmagjorda drinkar som smakar kung!) och snackar lite skit, mest minnen från Bulgarien 2006. Saknar det som satan, vill bara tillbaka!!


För att jag inte ska bli långvarig här (tråkigt för de andra tjejerna) så tänkte jag bara skriva ett recept på en hemmagjord drink jag kom på som smakar asbra, så ni själv kan prova och så jag kommer ihåg det imorgon haha ^^


Ca 1.5 CL persikavodka

Ca. 3 CL sprite zero

en snabb snutt San Francisco drinkmix

Ca 0.5 CL apelsinjuice


Smakar SKITGOTT! Jag lovar ^^ är nästan lite stolt!


Ha en fortsatt trevlig fredagskväll!

Av Sabrina Nilsson - 11 januari 2008 17:49



Okej, nu precis såg jag att jag hade fått post! Måste bara berätta vad! Helt sjukt är det, först brevet var från CSN som skrev att jag var skuldfri till dem, tackar för det. Andra brevet var bara så sjukt att jag började asgarva. Det var från Skånes Habilitering & Hjälpmedel. Vad fan är det här tänkte jag? Då börjar jag läsa på den spygröna lappen:


Hej Gymnasist!


Du som har en hörselnedsättning och går på gymnasiet och snart ska börja arbeta eller fortsätta studera.


Du är välkommen till oss på Hörsel och Dövenheten för att tillsammans med andra ungdomar med hörselnedsättning diskutera och få information om... osv.


Seriöst? Ska jag sitta med ett gäng döva ungdomar och diskutera? Med vad, teckningar eller? Dom hör ju för fan inte? Min mamma tvingade på mig nåt sånt här för nåt år sen, jag var den enda som inte var hel-döv, det var hemskt vad jag kände mig utanför, haha. Men alltså seriöst, orka skicka ut sånt till fok som TACKAT NEJ TILL HJÄLPMEDEL AV SJUKDOM. Att dom orkar, blir så förbannad, känner mig helt invalid och dum när jag får hem såna brev, jag tänker inte ens på att jag har "ett handikapp" som dom säger, jag känner mig bäst i världen ändå. Nästan.


Ja som sagt, ha en bra fredag :)

Av Sabrina Nilsson - 11 januari 2008 17:19



Skulle precis logga in på bilddagboken.se och såg att någon hade brytit sig in i deras datorbas och kommit över användarnas lösenord samt emailadresser. Helt sjukt ju, vem gör en sån grej? Då får jag byta lösenord överallt för fan, utom MSN. Bytte nyss lösenordet till bloggen här haha, man tar ju det säkra före det osäkra, right?


Iallafall, åkte in till Trelleborg innan idag.

Fick presenter av My :)

En jättefin tröja (sådär både killig och tjejig, som My sa) och ett par duntofflor som jag lät stå kvar hemma hos henne eftersom det alltid är där jag fryser om fötterna (stenkallt marmor golv liksom). Blev superglad, min lilla best hest är snäll! Imorgon ska vi umgås lite igen, då blir det antigen ut och äta, bowla, bio eller liknande. Skulle höra med de andra tjejerna om de ville med (tvillingarna & marre, om ni vill med så tell us!).


 

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen börja göra mig iordning. När jag är klar ska jag ta bussen in till Malmö, hem till Nillis :) Henne har jag saknat! Även Patricia ska komma sen, har inte träffat henne sen jag bodde hos henne 1 vecka i Stockholm förra året :/ Ska bli kul att träffa de gamla P:na igen! Vi ska dricka lite hos Nillis innan vi drar vidare till Ice, antar att det blir Ice eftersom alla är typ panka och där är free inträde! Men gratis drinkar lär man väl ändå kunna skaffa sig, eftersom alla alltid säger att "Sabrina är den som går ut med minst pengar och kommer hem fullast av alla, så som hon raggar runt på barerna!" (Jag kan väl inte hjälpa att folk tycker jag är snygg ;) haha)  Så ja, nu ska jag bestämma mig för hur jag ska se ut ikväll, börjar med att tänka ut skor och det lär ta ett tag. Vet verkligen inte vilka jag ska ta på mig haha, but that's life right?


Hoppas att ni alla får en trevlig fredag kväll! Om inget annat så uppdaterar jag imorgon igen, lär nog inte kunna uppdatera något mer idag iallafall, har ganska bråttom och tror inte jag kommer sitta vid en dator hemma hos Nillis, my babygirl.


PUSS&KRAM

Av Sabrina Nilsson - 11 januari 2008 12:50



Hej och hallå!

Mer än så hinner jag nog inte skriva, för min buss går iväg klockan 13.05, destination Trelleborg. Ha det bra, skriver mer senare idag innan det blir party i Malmö :) Ha en trevlig fredag mina kära vänner!

Av Sabrina Nilsson - 11 januari 2008 11:38



Godmorgon där ute, eller godmiddag kanske passar sig bättre?

Idag har jag sovit länge, känns som att jag hade kunnat sova mycket mer, jag är hur trött som helst. Vaknade vid 9 imorse först, hade ställt klockan för att gå upp och sjukanmäla bort den enda lektionen jag har idag, så jag klev upp, gick på toaletten och gick och sov igen :S Jag glömde helt bort att sjukanmäla mig, så nu för jag en röd prick till haha.

 

Alldeles strax ska jag hoppa ner till nedanvåningen och äta en god frukost, dricka lite te, lite juice och sådär. Efter det ska jag dammsuga mitt rum, det enda jag hade kvar på städningen. Sen ska jag packa väska och dra in till Trelleborg och My, vi ska träna lite (får se hur det funkar med min rygg dock) och sådär.


Jag uppdaterar nog efter frukost och städning :) PUSS!

Av Sabrina Nilsson - 11 januari 2008 00:16



America Ferrera

America Ferrera

Jag förstår inte hur man kan göra en så snygg människa så ful! Det jag menar är, hur kunde dom på en casting tänka att "ja här har vi vår fula bettan" när de fick se ursnygga America Ferrera? Tänk så mycket fulare lite smink, hår och metall kan göra en, egentligen!



Ovido - Quiz & Flashcards