Alla inlägg den 7 januari 2008

Av Sabrina Nilsson - 7 januari 2008 19:15

Videoinlägg nummer 2 idag, bara för att Linn bad mig. Min sötlinn :)




Av Sabrina Nilsson - 7 januari 2008 18:03

ja, det är väl så att övning ger färdighet, likadant som tjat ger resultat.

här har ni ert första videoinlägg med mig. enjoy it - man hör inte ett skit av vad jag säger :D




Av Sabrina Nilsson - 7 januari 2008 13:28

Nehepp, då blev det inget joggande eller powerwalkande idag, eftersom jag har RYGGSKOTT! Ja, sånt som gamla gubbar och tanter brukar ha - det har jag fått! Kul ju, kan inte göra något utan att ryggen värker.


Jag satt och tog lite kort på sakerna jag köpte i tyskland, tänkte lägga upp dem här & så, men jag orkade inte ta på jackan jag köpte eller nike skorna, för de står där nere vid dörren. Även dagens outfit kommer här nedan.


Bebiskläder till min syster, Mexx parfym set, duschcreme från Fa.


 Ansiktsmask, Hårinpackning som luktar kokos, Glisshårkur (BÄST!)



 

Köpte en blå tröja som är likadan som de på Gina Tricot för 199kr.

Denna tröja kostade 4 Euro på NewYorker, världens bästa affär :)

Där fyndade jag även en jacka för 20 Euro och 3 Diadem för 2 Euro tillsammans. Skorna på bilden köpte jag främst för att ha ett par nyårsskor, de kostade 16 Euro, minns inte affären men den hade många billiga skor!



Förutom detta så handlade jag ett par Nike skor som kostar 900 i Sverige, jag fick dem för 79 Euro, så tjänade lite! Köpte även en väska, en stor bag, för 25 Euro. Sen blev det massa småsaker, som en keps för 2 Euro haha, var tvungen bara! Jag minns inte riktigt vad jag handlade? Lite sprit och sånt, cigarettlimpa i Polen (vi åkte över till Polen i 10 minuter för att handla cigg). Annars var det väl bara mat och godis jag handlade :)




Dagens Outfit:

Mörkgrå Tights från H&M

Oversizetröja från Gina Tricot.

Gulddiadem från NewYorker 



 Nu blir det lite lunch ätande och sen ska jag se lite på tv.

Just nu har jag att välja bland: One Tree Hill, Hollyoaks eller Annie :)


Uppdaterar nog lite senare igen !

PUSS!

Av Sabrina Nilsson - 7 januari 2008 11:29

Idag är dagen då mitt nya liv börjar!

Jag hade så hemskt mycket godis över från Tyskland så jag väntade tills idag - ny vecka, på att börja nyårslöftena. Mina nyårslöften i år är följande:

  •  
    • Försöka dra ner på rökningen
      (lättare att bara försöka, ingen press på sig då på samma sätt)
    • Träna mer regelbundet
      (ut & jogga, powerwalka etc. oftare, gymmet nån gång med)
    • Godis 1 gång/vecka
    • Hårinpackning, Fotbad, Ansiktsmask, Naglar, Peeling 1/månaden MINST! (jag är så dålig på sånt, men det är så skönt efteråt!)
    • Äta frukost varje dag
    • Något "grönt" varje dag (grönsaker, frukt etc.)
    • Träffa familj & släkt oftare


Det är mina fina nyårslöften och idag börjas det! Jag ska strax ner och äta frukost, tänkte ta två knäckebröd med mager ost och paprika, tillsammans med en stor kopp grönt te! Efter det ska jag byta om och ut och powerwalka. Alla andra är i skolan idag, eftersom vi bara är vissa som inte börjar förrän imorgon, så jag får gå själv! 15 minuters powerwalkning och 15 minuters joggning - lite jag vet, men 1. Om man tar små rundor, ett par gånger per dag så är det inte lika jobbigt

2. Jag skadade min rygg igår.


Ja på tal om min rygg, igår när jag var på väg av från bussen med alla mina en miljon shoppingkassar inklusive resväska från Berlin, så knakade min rygg till. Det var hur läskigt som helst och jag har fortfarande ont i den! När jag skulle sova i natt så kunde jag inte ligga på något sätt utan att det gjorde jätteont. Jag har antagligen bara sträckt en muskel, men ONT gör det!


Jag uppdaterar senare, tills vidare så får ni ha en bra dag!

PS. nytt rekord här igen med 754 unika besökare i månaden :)

Gött det, att veta att folk gillar vad man skriver!

Ovido - Quiz & Flashcards