Alla inlägg den 10 januari 2008

Av Sabrina Nilsson - 10 januari 2008 23:27


Nytt rekord nu igen! Och visst var det lilla Ida som tog mig till ett 3-siffrigt tal! Tack lilla twinsis! Innan idag skrev jag att jag skulle peela mig och ta lite brun utan sol, detta orkade jag dock inte, så nu sitter jag här lika vit som igår. Men det får jag väl överleva imorgon!



yeah, just a smoking monkey 

Av Sabrina Nilsson - 10 januari 2008 23:07



  Nytt rekord: 99 unika besökare har jag haft idag.

  kan inte en enda liten person till trycka sig in på

  min blogg så jag får det 3-siffrigt? :)

Av Sabrina Nilsson - 10 januari 2008 22:12

Sitter här och klickar runt på internet och hittade något jag bara MÅSTE ha. Herrgud, I'm fallin in love!


En Elvis Unisex klocka i form av en gitarr. HUR COOL ÄR INTE DEN DÅ?

Elvis my man på min arm? Jag är då inte svår! För 495 + fraktavgift är den min :)

Hoppas verkligen den finns kvar när jag får cash!

Finns på kyssjohanna.se





Av Sabrina Nilsson - 10 januari 2008 21:56



Nu är det såhär att jag har försökt kommentera min kära Mys blogg hela dagen, men det går bara inte, förstår inte varför. Och eftersom varje gång jag har försökt, har jag skrivit en aslång kommentar, och tycker att jag lika gärna kan skriva den här, så hon ser det.


Vill börja med att säga att jag aldrig varit så rädd över att förlora någon som jag var den sista tiden du var sjuk (jag är dock fortfarande väldigt rädd att förlora dig idag). Det var hemskt att se ens bästa kompis förstöra sig själv på det sättet, medvetet eller omedvetet. Jag är bara så glad över att sjukdomen inte hann ta över dig helt och dra dig ifrån mig. Jag tycker det är bra att du börjar blogga om vad du varit med om, så kanske det uppmärksammas på ett annat sätt. När folk som känner dig eller vet vem du är, får veta den mörka sanningen om anorexi, så kanske de ser på sjukdomen med helt andra ögon. Jag hoppas du kan få släppa lite av tankarna du har av den tiden, och fastän det är snart 3 år sen så känns det som igår. Jag är så glad att du vann kampen, jag älskar dig <3.

(För att läsa mer, klicka på Mys blogg på mina länkar nere till höger)

Av Sabrina Nilsson - 10 januari 2008 21:15



Holland, Holland, Holland. Jag är redan trött på arbetet. Har skrivit en inledning och börjat på de fem verksamhetsområdena: sälja, resa, bo, äta och göra. Alltså, välj aldrig att gå Turism, kommunikation & ledarskap. Tråkigaste linjen någonsin, jag ångrar att jag inte valde media, så sjukt kul med sånt. Eller så skulle jag valt estet musik & teater. Men, 3 år försent liksom.


Just nu sitter jag och pratar lite med My, på lördag ska vi ses och samtidigt anmäla mig till träningsveckan på collusseum. Nästa vecka ska jag och My träna bort lite fett, varje dag! Sen ska vi umgås lite och sådär, jag antar att jag ska få mina födelsedagspresenter då med?  he-ehe-hehe.


Iallafall så blir det utgång imorgon, med Pernilla älskling som jag inte varit med på hur länge som helst! Ett år sedan eller något, alldeles för länge sen! Ska hem till henne och mysdricka lite, bara vi två (antagligen, man vet aldrig om det dyker upp fler små nissar) sen ska vi dra vidare till ICE bar och supa. För det är vad jag och Pernilla är bäst på, supfester. Åh, det ska bli så himla kul!


Sen kanske Houman ska komma ner till min student! :D Linn har jag inte pratar mer om det med, men vad tror vi Linnsie? (Ja klart hon ska komma). Då blir jag glad glad glad! Favourites from the north.


Nu ska jag springa in i duschen och peela peela peela. Uppdaterar sen igen, håll utkik!



Ps. Mina nya skor jag fick idag


Av Sabrina Nilsson - 10 januari 2008 20:49



la grande nina säger:

alltså sabbe ja måste va full med dig snart

la grande nina säger:

hahaha

la grande nina säger:

kollar på video från spanien

la grande nina säger:

där du bara ligger o skrattar i hela videon o filmar min röv hvhhaha

la grande nina säger:

hahahah så sjukt alltså nej

la grande nina säger:

kolla på den videon nu

la grande nina säger:

du bara "va fan letar du efter nina? ha ha ha ha ha " h

 sabbi.se säger:

HAHAHAHAHAHAHA

 sabbi.se säger:

mackan i halsen med

 sabbi.se säger:

HAHA så full jag va :')

la grande nina säger:

jaa hahaha alltså sjukt



haha, man längtar ju tillbaka till Spanien litegrann emellanåt..

Av Sabrina Nilsson - 10 januari 2008 18:40



Ja här sitter man och lyssnar på Do you love me med Amanda Jenssen.  Kul att den redan börjat spelas på radio och sådär. Jag gillar låten starkt mycket. Annars så har jag inte gjort så himla jätte mycket sedan jag uppdaterade senast. Jag tog mig hem från Malmö, kom då hem som sagt och satte mig och började jobba med min Idrott&Hälsa B uppgift, var nästan klar och hade endast en punkt kvar att svara på. Själva uppgiften är att göra en egen Idrottlektion, där man ska beskriva uppvärmning, aktivitet, nedvarvning, stretching osv. Man ska även skriva hur många minuter varje del ska ta och ja, massa. I vilket fall som helst så skulle jag ut med lilla Rex, så jag gick ifrån datorn, när jag kommer tillbaka så har datorn startat om sig själv p.g.a några jävla uppdateringar och ALLT jag skrev bara raderades :( Jag tänkte ju såklart inte på att spara det, jag skulle ju bara ut en snabb runda med das dog ..


Sen var det iallafall middagsdags, min kusin lyckades tjata till sig att vi skulle äta pizza, men jag var inte alls sugen på pizza, mest eftersom jag försöker vara nyttig och gå ner lite i vikt nu och sådär, så jag beställde en stor, urgod kycklingssallad ála Näsets Pizzeria. Hur mumsig som helst, blev proppmätt! Och hade ingen ångest över det, för det var en bra mättnad, en mättnad av mycket god, nyttig mat!

All cred to NP!



Men först har vi en lista på vad jag ska göra resten av dagen


  • Städa rummet.. idag SKA jag göra det! Inatt vaknade jag av att jag hade en galje mellan mina tår liksom. Jag har inte ens orkat städa ut allt jag har i min säng! Jag spenderade natten tillsammans med massa galjar som sagt, en väska, en bok, ett kamerafodral och ett diadem. Haha, inte speciellt mysigt. Så idag blir det städning, jag kör nog på storstädning, med dammsugning och allt - jag har fjädrar i hela rummet sen jag satte på nya örngott på mina väldigt duniga kuddar!

  • Plugga, jag har massa att göra. Bl.a då den där Idrott&Hälsa B uppgiften som raderades (R.I.P), sen har jag Historia B prov på tisdag, om mellantidskriget och andra världskriget. Det är tur att man gjort prov om andra världskriget typ sådär 4 gånger tidigare och intresserad av förintelsen som jag är, kommer det nog gå bra även denna gång. Vill ju behålla mitt MVG i history. Sen har jag Turism natur kultur miljö arbete att göra. Egentligen skulle vi ha om Sveriges landskap, men halva klassen protesterade om att vi redan hade gjort det, jag vet inte om dom lurades eller om jag är så glömsk så att jag glömt bort det arbetet, iallafall ändrade vår lärare om det till Europas länder. Och vi fick INTE välja själv... Jagfick Holland.. Först blev jag skitsur för jag vill inte ha nåt jävla skitland som Holland, hur kul är det landet liksom? Sen berättade Linda för mig att man kan köpa horor och massa knark där (knarket visste jag redan om) och då ändrades min syn totalt. Vi ska göra ett arbete ur turismvinklar, låter svårare än vad det är. Sen har vi även ett grupparbete i Religion B, där jag jobbar tillsammans med Linda, vi är den enda gruppen i klassen som har om hinduismen, vilket innebär extra arbete, eftersom vi kanske kan missa något som en annan grupp verkligen inte kommer ta med, eftersom det inte finns någon annan haha. Så MASSA PLUGG IDAG!

  • In i duschen och peela kroppen och ansiktet. Tog brun utan sol igår, med en b-u-s servett, hade tusentals av dem förut och de har verkligen varit jätte bra! Jag hittade en igår och tänkte, why not? Vaknade imorse lika vit som alla andra dagar, så antar att den var gammal eller något. Så jag får helt enkelt ta b-u-s från min flaska istället, därför måste jag peela hela mig själv så jag inte blir överdrivet flackig och fläckig!

Ja det var nog allt? Sen ska jag, om jag hinner, stjäla min kusins DVD spelare, för min är ju som sagt pajad, så jag kan kolla lite på my beloved Idol. Är inte riktigt klar med den ännu. Btw, tjejer (ni som jag träffar och umgås med) är någon sugen på en idol kväll här hos mig? Jag har som jag nämnt tidigare, alla säsonger, och hade varit kul att se alla (framförallt) auditions från 2004 - 2007? Skriv en kommentar eller slå en pling om ni är på! (SNÄLLA NATHALI!)


Uppdaterar säkert lite senare igen, när jag gjort alla mina punkter!

PUSS & SMEK, för det är inne att skriva så igen tydligen

Av Sabrina Nilsson - 10 januari 2008 14:01

Tjena hallå där i världen.

Just nu sitter jag hemma hos min moder och tråkar.

Imorse försov jag mig, vaknade klockan 08.00, hade fått ett x antal sms och missade samtal från Linda och Jasmine, "Var är du?" "Kommer du till skolan idag?". Åkte iallafall in till skolan, missade ett arbetspass bara, kan väl kvitta!

Satt i skolan lite och jobbade med Jasmine och Linda då, sen gick vi och åt på Stippes! Bernaisehamburgare är kung! Sen blev det att gå lite och kika på triangeln, där jag köpte ett par skor, fast egentligen var det present från mamma, som Jasmine lade ut pengar för sålänge, klyddigt eller? Japp! Hur snygga som helst är dem iallafall, gröna Adidas med bruna streck :) Kommer filma dem senare idag.


Egentligen skulle jag åkt till Trelleborg idag, till My, för hon skulle blivit opererad idag, men hennes kirurg/läkare var sjuk, så hon fick en ny tid i Februari :P haha. Så jag ska inte in till henne ändå, hon ska övningsköra och sedan jobba!  Men till helgen kanske eller nåt :)


 

Nu ska jag kika vidare på folks bloggar och såhär, uppdaterar senare idag! Något speciellt ni vill att jag bloggar om? Kommit upp till så mycket som 50 besökare per dag nu, så nåt måste ni finna intressant ! :)

Ovido - Quiz & Flashcards