Alla inlägg under december 2007

Av Sabrina Nilsson - 17 december 2007 01:17

Ikväll har jag och Lilly haft mysig filmkväll. Var på stan tidigare idag, då handlade vi hem chips med dippa, godis, läsk och sånt gott. Och ikväll har vi sett 2½ film, först såg vi American Pie 6, eller 7? Vet inte vilket nummer det är iallafall, jävla mycket tits and ass i den iallafall, men den var rolig! Efter den blev det På smällen, jag älskar den filmen alltså, sjukt jävla rolig. Helt kul att första gången jag såg den var just här i Sundsvall med! Lätt bäst, fulungen på BB dör jag bara åt! Sen satte vi igång Förortsungar, och Lilly somnade, så jag halvkollar på den, men ska nog sätta igång My name is Earl istället. Imorgon ska vi åka in till stan vid 11 tiden, hon börjar klockan 12. Sen ska jag träffa Linn innan hon börjar skolan med :) Efteråt vetifan vad jag ska göra? Antingen dra till Lillys skola och hänga på hennes lektioner haha, eller så får jag dra runt på stan eller något. Vid 18 tiden går mitt tåg hem igen, kul ju! Har en skoldag kvar, sen har vi lov igen. Kändes ju helt jättelönt.


"When the snowflakes.. hm hm hm, TRACKS!"

- Alltså :'D Det är för internt för att förstås! Men alltså, jag garvar som fan!

 "det blir SUTTIOSUU!"

HAHAHAHAHAHHAHAHAHA



ÅÅH, i somras var fan bäst alltså.

Jag & Houman hade noll thing att göra, vi bestämde oss för att åka till Max vid 1-2 på natten. Vi stal två cyklar i hans källare (:'D) och cyklade ner till Max, på vägen dit...

Houman: "Sväng vänster"

Jag: (Svänger höger) MEN VAFAN HÄR ÄR BARA MASSA SMÅSTEN OCH GRUS HUR FAN SKA JAG KUNNA CYKLA HÄR EGENTLIGEN?? ÄR DU DUM I HUVUDET ELLER?!!! (asarg)

Houman: (Stirrar hur länge som helst på mig) Du, det där var INTE vänster.


Hahah, alltså det var helt jävla sjukt kul. Jag fick värsta hets på honom när jag själv var hur trög som helst och inte kunde höger och vänster. Åh sakna sommaren som fan.. det sista sommarlovet jag hade i hela mitt jävla liv!



aja, godnatt. nu ska jag lägga mig bredvid söt-lilly och sova. hon är så fin när hon sover, auh min älskling. och jag pratade tydligen i sömnen inatt enligt henne "men sluta, du är så fin, du är så fin conny!"

alltså scary thoughts, den enda conny jag vet är äckel conny från spain.

PUSS PÅ ER!

Av Sabrina Nilsson - 16 december 2007 19:14

it's the list!


Sammanfattning år 2007

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
haha jaa

2. Höll du några av dina nyårslöften?
som vanligt, nej!

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
ja, fatma fick en liten son

4. Dog någon som stod dig nära?
nära och nära.. ett par jag kände dog

5.Vilka länder besökte du?
danmark, bulgarien, spanien & tyskland

6. Är det något du saknar år 2007 som du vill ha år 2008?
kärlek kanske, och pengar

7. Vilket datum från år 2007 kommer du alltid att minnas?
24 augusti kommer aldrig lämna mitt hjärta, bara är så

8. Vad var din största framgång 2007?
ingen aning alltså, jobbet kanske?

9. Största misstaget?
alltså, ser det som både misstag och något underbart

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
haha som fan, brännskadade sabrina

11. Bästa köpet?
typ.. min kamera eller mina fina skor (ja, alla jag köpt 2007)

12. Vad spenderade du mest pengar på?
tågbiljetter, mat, cigg.. piercings & kläder

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
massa människor gjorde mig glad

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2007?
new found glory låtarna
everybody dance now
hey there delilah
tuttifrutti låten

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
ungefär detsamma tror jag, förutom att jag råkade bli kär
och då var jag både gladare än någonsin, och ledsnare än någonsin

16. Vad önskar du att du gjort mer?
hehehehe, gissa

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
ingen aning, ätit kanske

18. Hur tillbringade du julen?
den har inte kommit ännu, men den ska firas hos moster

19. Blev du kär i år?
ja.. jag tror fan det

20. Hur många one night stands?
haha, ett

21. Favoritprogram på TV?
grey's anatomy, top model, fula bettan och simpsons

22. Bästa boken du läste i år?
värsta mamman & magdalena graafs självbiografi

23. Största musikaliska upptäckten?
att jag kan fan om jag vill

24. Något du önskade dig och fick?
jag minns inget

25. Något du önskade dig men inte fick?
aa, önskade mig dig som fan

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2007?
jag tror jag piercade mig & hade öppet hus
fick massa pengar och sånt kul. drog på krogen med ja

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
alltså jag tror fortfarande jag önskar mig dig fett mycket

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2007?
haha, låt sara beskriva den
"du bytar stil oftare än jag bytar underkläder"

29. Vad fick dig att må bra?
mina fina vänner

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
men gosh, älska adam brody
hans humor slår allt annat

31. Vem saknade du?
alla i sundsvall hela tiden
& lillebror min

32. De bästa nya människorna du träffade?
lilly, houman, linn, carro

Av Sabrina Nilsson - 16 december 2007 11:57

tjabala.


Igår var en mys dag! Jag kom hem till Houman vid ja.. 12 tiden ungefär, då hade dock Linn redan åkt hem, med min tröja hah. Senare gick jag och Houman ner till stan och mötte Lilly och jag var så jävla asbakis och hungrig, så vi gick och käka kebab, sjukt äcklig var den. Smakade bara diskmedel. Sen traskade jag och Lilly runt i stan, Houman träffade sin pappa och sådär.

John ringde, så gick vi till Mcdonalds och träffade honom, sen tog jag & Lilly bussen hem till henne. Vi lagade asgod middag tillsammans, hihi. När vi hade ätit klart och så, så kom Rebbo hit. Vi satt och pratade och planerade osv. inför the big night liksom. Men mitt i allt kom vi på att vi inte hade tillräckligt med pengar eller partypepp. Så vi stannade hemma och hade mys! Jonas kom också och mitt i allt så kom jag och Lilly på att vi ville ha en kaka. Fast egentligen var det att jag tjatat hela kvällen att jag ville gå och handla godis, men ingen av de andra orkade så det fick bli att vi bakade en kaka istället. Fett god kladdkaka alltså, jag gjorde faktiskt smeten helt själv.


Hm.. Jag ville se på film senare så jag gick och hämtade Sandor/Ida, för jag hade aldrig sett den. En liten stund senare somnade jag haha, men jag vaknade till hela tiden, tillslut vid typ halv 4 någon gång så sa jag tack och hej till de andra och gick upp och lade mig, nu vet jag inte ens om de andra är vakna, dörren är stängd till dem och jag vågar inte öppna, mööh. Haha.


HAHA, jag är bäst på att göra bort mig.

Jag hörde ljud nere i köket och trodde det var Lilly & dom, så jag rusar ner i pyamas, med håret på sne osv. Så står hennes mamma där haha, jag har aldrig träffat henne innan! "Är det du som är Sabrina?" "hehe, jaaa..." hahah. 


Iallafall så hade jag en mysig kväll, blev bra ändå utan sprit i kroppen :) & jag kommer uppdatera inlägget och lägga in bilder när jag hittar sladden till Lillys kamera, lär ta ett tag eftersom jag inte vet hur den ser ut.


puss på er


okej, uppdatering.


blandat från i fredags:

   Linn & Houman+ en söto Linn


En glad jag som leker i snö + en söto Linn igen!


Jag & Linn + Houman & jag - PARTY!



Bilder från igår då:


Älskling & jag myser + hund-lejon-bollen som räddade natten haha



Massa mysigt




Och en söt liten Rebbo, som är längre än mig!



Puss på er

Av Sabrina Nilsson - 15 december 2007 20:13

ALLTSÅ ÖLA IDAG!!!!


Jag hatar Sundsvalls nattbussar, dom är satans dryga!

& ja, var ska man sova inatt? HEHE-EEH-HE!

det kvittar mig, bara det är t-i-g-h-t!

Av Sabrina Nilsson - 15 december 2007 12:00

Ja, så var man framme i Sundsvall då. Resan gick väl helt okej, förutom att jag knappt kunde sova någonting på hela natten. Bredvid mig satt värsta damptjejen som inte kunde sitta still och när hon somnade så låg hennes ansikte 1 cm från mig och andades, usch. När vi passerat Linköping nånstans vid 4 tiden (hade alltså suttit i 5 h och rullat mina feta tummar) så lyckades jag slumra till, sen kom det "NÄSTA NORRKÖPING" hej hallå högt liksom, så jag vaknade såklart, ur världens bästa dröm jag hade. Lyckades somna om efter typ 30 min och sen vaknade jag av de skrek "NÄSTA SÖDERTÄLJE" och jag kunde inte somna om. Tåget var 20 minuter för tidigt så jag hade 50 minuter att inte göra någonting, gick runt på centralstationen och ja, tittade? Haha, jävla retro känsla.


Bytte tåg tillslut och hamnade bredvid världens mest pratgalda människa alltså, ett psyko från Stockholm. "Jaha, du bor i Malmö? Ja där har man ju varit, bodde på Hilton Hotel och så, fint hotell, och så åkte vi ju nerom Österrike.." Jag bara satt och nickade och sa ja.


Igår blev det en party party kväll! Började att vi samlades hos Houman och sedan åkte jag, Houman, Linn, John & Mini hem till Tess och drack. Haha alltså aldrig festat med roligare människor! Vi lekte jag har aldrig och John bara "Jag har aldrig fått bajs på handen när jag torkat mig efter att ha bajsat" Både han och Houman drack och då fick Linn värsta utbrottet haha "VAFAN TORKAR NI ER MED HÄNDERNA ELLER? FY FAN VAD NI ÄR ÄCKLIGA!" haha jag bara satt och dog.

Lite senare drog vi in mot stan, jag och Linn gick fan Sundsvall-runt tillslut haha, jag minns inte så himla mycket. Vi träffade Carro iallafall och sen drog vi hem till någon som hade fest någonstans (fråga mig inte var!), efter det drog jag, Linn och Houman hem till Houman. Meningen var att jag och Linn skulle sova över och ligga sked, haha. Men jag hamnade hos Carro med henne och Robert istället. På bussen dit hade jag värsta långa & intressanta samtalet med min mys. Haha jag kunde inte hålla mig för skratt.


Idag vaknade jag med fyllefrossa och den har hållt i sig sen dess, sitter och skakar hela tiden haha. Önskar att jag var med My när jag vaknade upp, hon älskar ju min fyllefrossa "brr.. brrr.." "men sabrina...." hahaha, åh i miss hjer <3 I vilket fall som helst så mådde jag skitkasst, har aldrig varit så bakis i hela mitt liv som i morse, men det är väl smällar man får ta när man dricker upp hela sitt spritförråd på en kväll haha, jag fattar inte hur jag orkade.


Nu ska jag och Houman dra ner på stan och träffa Elin, käka förhoppningsvis och sådär. Alltså jag vill fan flytta hit, fatta hur mycket snö här är?


äh, fest ikväll? PUSS!


HAHA PS. ELLER NÅT!

EN FALAFELRULLE KOSTAR 47 KRONOR HÄR :') HAHA

kostar 10 - 15 kronor i Malmö, jag tycker de är dyra när de kostar 20, och här kostar det 47 :'D jag trodde jag skulle skita ner mig. Nej blev Mcdonalds istället där då!

Av Sabrina Nilsson - 13 december 2007 17:43

Glad Lucia på er alla!

Hoppas ni hade en trevlig lussevaka, själv spenderade jag min på jobb.

Aja, cash är aldrig fel, inte när det är bra pengar, som jag och Mia kom fram till under natten.


Jaha, klockan är kvart i 6 och här är min att-göra-lista idag:


  • Åka till Times & handla mat till tåget
  • Åka hem till syrran igen
  • Bestämma mig för om jag ska ta tåg till central stationen kvart i 11. Väldigt nervöst, för ifall det tåget är försenat så missar jag tåget mot Stockholm, eller ifall jag ska ta bussen dit.
  • Gå igenom min pack lista en gång till. haha, herregud.
  • Kolla på lite avsnitt av Greys Anatomy säsong 3

Ja, så fick man lite öl av syrrans pojkvän att ha med upp. Så ja, 2 flaskor vin + en massa öl. Jag gillar livet!



Klockan 23.08 går mitt tåg mot Stockholm, där är jag framme 05.55, 06.30 går mitt nästa tåg - mot Sundsvall! Klockan 09.49 är jag framme och då möter Lilly mig vid tåget :) jag ska leka med all snö!


Mitt tåg hem går vid 18-tiden på måndag, och jag är framme 06.42 tisdag morgon, hårt! Sen har vi massa bra datum med;


  • 20 Decmeber - Hem till Farmor&Farfar, fira lite minijul, byta julklappar osv.
  • 21 December - Får lön & ska träffa Ronjakusin som kommer ner från Ängelholm till mig (inte helt spikat ännu, men förhoppningsvis!)
  • 23 December - Fira jul med mamma, mormor, syster+pojkvän.
  • 24 December - JA JULAFTON :)
  • 25-27 December någon gång, åka till Pappa och fira jul
  • 28 (?) December - Åker till (en by?) Tyskland tillsammans med My & hennes ena sida av familjen :)
  • 31 December, åker till Berlin med My och FIRAR NYÅR! :) 3.5 miljoner människor i staden, aldrig fel!
  • 2 Januari, Fyller 19 år, firas i Tyskland så smått :)

Vet inte när vi ska åka hem ännu, men det kommer hihi.

Jag har bara roliga saker framför mig, love it



Kram, Sabrina


Av Sabrina Nilsson - 12 december 2007 11:02

Dagsplanering:


  • Packa väska inför Sundsvall - verkligen dags att göra det nu
  • Städa min våning
  • Åka till Malmö
  • Hämta hem vinet
  • Hämta nyckel hem till min syster
  • SOVA inför jobb
  • Se på Svenska Hjältar  kl 19.30, mest för att det handlar om bögen som nästan blev mördad för att han var bisexuell.
  • Jobba 21.00 - 05.30, tufft

Just nu känns det inge vidare med allt detta, imorgon kommer jag sova hela dagen & sen kommer tåget att rulla iväg 23.08 Det är med blandade känslor jag åker 93 mil upp i landet. Vi får se vart vinden tar oss, men känner på mig att det antingen blir skitbra eller helt katastrof. Träffa Houman & Linn också, åh saknat massa!




Dagens pryl på önskelistan:

 

En LP spelare, inte en ny för de är ASDYRA. utan en gammal retro är perfekt. jag ångrar att jag slängde min gamla, när jag flyttar hemifrån ska jag handla två stora högtalare till en LP spelare och lyssna på Elvis, vinylt. Någon som gjort det någongång? Det är kung! Det ska jag göra nästa gång jag är hos min pappa!










 

Dagens låt, det är två stycken faktiskt.

Nr1: Robyn - Konichiwa Bitches. Den är så härlig, hela låten!


'Cause my flava is so sweet
You'll be zoom, zoom, zoom
Don't even get me started
on my bada-boom-boom
One left, one right thats
how I organize 'em
You know I fill my cups no
need to supersize em'




Nr2:  Axwell & Sebastian Ingrosso ft. Salem al Fakir - It's true.

Redan i början av 2007 lyssnade jag helt otroligt sjukt mycket på denna låten, fast endast Salems version. När jag var i Stockholm förra vintern lyssnade jag på den non stop. Därför tänker jag bara på dig, för du var min stockholmsresa. åh, den är så bra! (och denna versionen kan man dansa till med) text ut Salems originalversion:


the grass is greener on the other side
someone told me she had finally seen it
it's hard to believe it before you've tried it out
she's already there she's finally home - it's true




Dags att fullfölja listan, fast först ska jag äta frukost!

Packa, Städa & sedan dra in till Malmö.

Ha det underbart! IMORGON ÄR DET SUNDSVALL DAGS!

shit som jag längtat.


Av Sabrina Nilsson - 11 december 2007 22:27

uppdatering igen då.

Fula Bettan och Desperate Housewifes var kung som vanligt, jag satt och knaprade pepparkakor och smuttade på julmust samtidigt. JULMYS!

Innan dess "kollade" jag på vänner, jag satt mest och sov, vet inte varför men jag är alltid så himla trött om dagarna nu. Nathali och Wagner skulle köra inom mig för att lämna pengar och jag somnade ju som sagt, sen hörde jag min mobil ringa och satt bara kvar, tills jag kopplade att det var just min mobil som ringde! är inte van vid den låten, eftersom jag inte har samma i denna som i den som är på lagning..

 

nu har jag precis skrivit ut önskelistor till alla från mig, haha väldigt fin blev den. anledningen till varför där är ett foto med är för att jag har en ganska jättestor släkt och jag är rädd att folk ska glömma mitt namn, så jag satte dit en bild med :) bra va?  dock kan vi redan nu stryka, cpsnyggtröja från VM, pengar & presentkort på SJ. jag hoppas stenhårt på en LP spelare och Elvis vinylen, hade vart kung!


Ifall ni inte ser vad där står så är det:

1. Adidas zip hood (tröjan jag bloggade om igår)

2. cp snygg tröja från VM

3. Körkort

4. Alla DH boxarna

5. Idol dvd så jag kan se allt jag missade när jag var i Spanien (alla auditions osv)

6. Presentkort på SJ

7. Presentkort till tatuering

8. Presentkort till septum

9. cash cash cash

10. LP spelare & Elvis - Suspicious Minds (VINYYYL)


Nu kom precis min moster förbi och rätade ut min rygg, tydligen sitter jag som en quasimodo, jag blev asrädd och frågade va hon höll på med, hon svarade bara; "för din egen skull ;)".


Nej, dags att se klart slutet på Mr Deeds! Innan dess ska jag ut och förpesta mina lungor, okej nyårslöfte i år igen: SLUTA RÖKA! lär bli jävligt svårt när jag befinner mig i Tyskland, som jag ska handla hem flera limpor ifrån eftersom det är så billigt där.


Nu ska jag ut, röka & sedan borsta tänderna, ta på pyamas och krypa ner i min varma gosiga säng! Sovmorgon imorgon.


Kramar & Pussar från Sabrina


Presentation

Omröstning

Vilken genre är bäst?
 Hiphop
 Rock
 RnB
 Dance
 Pop
 Punk
 Alternativ
 Jazz/Blues
 Schlager
 Musikal

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards