Alla inlägg den 24 december 2007

Av Sabrina Nilsson - 24 december 2007 21:18

Uppdatering



Så var Julafton nästan över.. Det har varit en supermysig och bra dag. Gästerna kom vid 2 tiden och då åt vi lite sill, ägg och sånt annat som man brukar göra på julen, klockan 3 var det dags för Kalle Anka, då satt vi bänkade i storarummet och glodde. När Kalle Anka var slut, så var det dags för köttbullar, prinskorvar, skinka osv. Redan här var jag fett mätt och höll på att spricka. Därefter blev det JULKLAPPSUTDELNING! Eftersom jag inte firade med min egen familj idag så förväntade jag mig inte så hemskt mycket, men fy bubblan vad jag fick saker :) Tänker skriva upp en fin lista efteråt med allt jag fick och av vem, men då skriver jag med Mammas, Pappas, Mormors & Syrrans julklappar med, resten är från ingifta kusiner, ingift moster, ingifta "mormor & morfar" och mina ingifta kusiners faster. Krångligt, jag vet :)

Efter julklapparna så fikade vi lite med glögg, pepparkakor och allt som hör till. Sen hade vi VILOTID! vilket innebar att alla ungar sprang till sina datorer, hahaha :) En stund senare var det dags för gröt, jag åt en sked sen höll jag på att spricka, så ingen mer mat för mig ikväll! Nu har jag precis spelat stick med mina kusiner, kul var det! Jag kom tvåa hihi, Jimmy blev arg och gick upp på sitt rum efter att han inte fått poäng på 4 rundor haha.


Så ja, julklapps listan då:


Av Jasmine:

  • 2 stycken ASFINA Marilyn Monroe glas <3

Av Mamma:

  • Tröja från Vero Moda som jag velat ha hur länge som helst :)
  • Cliniques Ansiktstvätt
  • Mobilsmycke (Döskalle med diamanter som jag är hur fin som helst)
  • Harry Potter 7 boken
  • Elvis (sköldpaddan) boken
  • Dassboken

Av Syster:

  • Döskalle diadem (haha, ja My vill ju att jag ska använda diadem mer!)
  • Hemligt! (En bok där man ska svara på 400 frågor om sig själv, skitkul!!)

sen vet jag inte om det var mer, känns som det, men minns inte :|


Av Mormor:

  • Smink
  • Sminkväska (haha gulligt!)
  • 500 kronor

Av Farmor & Farfar:

  • Handduks-set till när jag flyttar hemifrån
  • 1000 kronor

Av Pappa:

  • 300 kronor i presentkort på Mobilia (varuhus i Malmö)

Av Kusin Sandra:

  • Tröja från Gina Tricot (Oh, no money - must call daddy!) Eftersom min pappa alltid säger att jag bara ringer när jag vill ha pengar haha.

Av Kusin Jimmy&Sara:

  • Presentkort på Gina Tricot 150 kronor


Av styvmormor och morfar:

  • Presentkort på Vero Moda 200 kronor

Av styvmoster+man:

  • Hårfön, eftersom jag alltid stjäler hennes på morgonen hehehe

Av styvkusiners faster:

  • Orrefors skål (I love!)
  • Äkta silverarmband
  • Bok

Jag fick massa fint, jag är så himla glad för allt! Tack så hemskt mycket, ni alla är bäst! (Blev himla chockad över att jag fick så mycket av mina styvkusiners faster, vi känner knappt varandra ens och jag fick äkta silverarmband och allt! Hur fint som helst!)



Hoppas ni alla fick vad ni ville där ute och blev nöjda och glada med er jul!

På onsdag ska jag träffa Pernilla, då ska vi ut och shoppa i storstaden!

På torsdag/fredag åker jag till Tyskland med My <3

Sen blir det nyår och FEST FEST FEST FEST i Berlin med My, och 2 dagar senare fyller jag hela 19 år :) TATUERING I PRESENT KANSKE? jatack!




ps. omröstningen är ju över med! eftersom alla fått julklappar idag :)

populäraste julklappen var pengar (ovanligt?) med 44.4 %

sen kom tatueringar eller piercings på 33.3 %

efter det var det kläder & mobil som båda hade 11.1 %


Nu finns det en ny omröstning uppe! rösta på :)

Av Sabrina Nilsson - 24 december 2007 00:15

GOD JUL TILL ER ALLA!


Ikväll har jag öppnat lite paket, firade med mamma, syster, mormor & svåger. Jag fick lite roliga saker, vissa jag önskat mig, vissa jag inte önskat mig, här är iallafall en lista över sakerna jag fått hittills:


  • Den snygga tröjan från Vero Moda
  • Elvis serien, på bok
  • Nya Dassboken
  • Harry Potter 7 boken
  • Smink + Sminkväska
  • Döskallebling till mobilen
  • Döskallediadem (haha)
  • Hemligt (En bok med 400 frågor om en själv som man ska fylla i)
  • Cliniques ansiktsrengöring
  • 1500 kronor till Tysklandsresan

Imorgon väntas nya julklappar, dock inte så himla många kvar.

Bara från pappa, moster, kusiner & mosters mans syster haha, det blev krångligt. Har iallafall haft en trevlig kväll jag, imorgon lär bli ännu bättre :)

Och på torsdag/fredag bär det av till Tyskland och BERLIN med My! Gud jag längtar :) Hittade även biljetter till Sundsvall för 250 kr tur&retur, S U G E N är jag på att köpa dem. Det är Linn med :)



Puss på er alla och God Jul!


Presentation

Omröstning

Vilken genre är bäst?
 Hiphop
 Rock
 RnB
 Dance
 Pop
 Punk
 Alternativ
 Jazz/Blues
 Schlager
 Musikal

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards