Alla inlägg under november 2007

Av Sabrina Nilsson - 10 november 2007 15:24

Vad är med oss tjejer och fester?

Vi klär upp oss, köper ibland nya kläder inför kvällen, vi sminkar oss, bjuder hem tjejkompisarna och för dricker lite. Cider, cocktails, öl - ja allt finns!

Jag själv älskar det, men varför är inte (de flesta) killar så? De drar en tröja över huvudet, sitter vid sin dator, tar en öl, ringer polarna och har riktig förkrökarfest innan de drar vidare. Varför är det sån skillnad på oss? Ibland känns det som att tjejer lägger ner mer tid och energi på sådana saker, som att ha den "perfekta" outfiten för kvällen, att sminket är bra, och självklart att frisyren ser ut som den borde hela kvällen. Sen är det ju den här speciella förhoppningen, speciellt för singlarna, att kanske just ikväll ska man träffa någon riktig fetsnygg & nice person. Varför annars anstränga sig så mycket? Så är det idag, fest ikväll och förberedelserna började så fort jag steg upp ur sängen. kanske hittar jag prince charming ikväll?



Av Sabrina Nilsson - 8 november 2007 20:34

Vår eller höst kär?


Varför finns uttrycket "vår-kär"? Vad är det som är så speciellt på våren, som gör att man blir kär? Är det att allt blir mycket varmare och mysigare, att man blir glad av alla glada saker som dyker upp? Är det inte så på sommaren, hösten och vintern också? Man hittar saker man identifierar sig med? Dessutom säger ju de flesta att de vill leva som singlar när sommaren kommer, varför då gå och bli vår-kär? Det är enligt min mening isåfall bättre att bli kär på hösten, då har sommaren redan varit och alla kalla dagar & kvällar har kommit tillbaka. Då kan man slå ihop sig med någon och ha lite höstmys, är jag ensam i världen om att tänka så?

Varför ska alla ha ett behov av att bli kära & samtidigt hålla sig singlar på våren? Skaffa en man, köp en stor mjuk filt, koka två koppar kaffe eller varm choklad, kryp upp i soffan, glo sönder alla TV serier ni hittar & lev ut min bild av att vara höst-kär.


Älskling, du vet att vi träffades en kall oktoberkväll. Inte sant?

Av Sabrina Nilsson - 8 november 2007 20:24

då var denna veckans omröstning färdig!

tack till er "alla" som röstat, detta var då

bara en test omröstning, mest för att se

vilka som var dumma nog att svara "nej"

på om dom gillar min blogg, för isåfall är

det ju lönlöst att läsa den? (: inte sant?


resultatet blev följande:

Gillar du min blogg?

66.7% svarade ja

33.3 % svarade nej

& nu är det dags för en ny omröstning

Håll utkik, & RÖSTA!

Av Sabrina Nilsson - 6 november 2007 08:46

det är väl på morgonen som man är som mest ofräsch?

trött, sliten och grå sitter man på bussen, med två fräscha, färgglada personer som inte kan slita sig från varandra. H E R R E G U D? så tidigt på morgonen? Lägg av! En hel buss som sitter och stirrar, vissa med beundran och vissa med avsmak, kan ni inte vänta med att vara så kärleksfulla till ni kommit av bussen iallafall?


Det får mig att tänka på gamla tider, när man inte tillät någon att röra en, än mindre pussa en, förrän 3 timmar efter att man vaknat. När man bara var sur och irriterad hela morgonen och verkligen inte var på mys humör. Vad får personer att vara det? jag förstår inte? visst om det är helg och man ligger kvar och drar i sängen eller något, men vid frukostbordet? På busshållsplatsen, I BUSSEN? jag förstår det bara inte.


Kanske uppstår en så stark kärlek på ett visst stadie i livet, vem vet? Jag har inte varit där än, jag har inte kommit till det stadiet då jag sitter och grovhånglar på bussen klockan 07.45 varje morgon. Men, all lycka åt turturduvorna som stör alla andra i deras sura morgonhumör.


& sen finns det vissa personer som kan få en att känna att man svävar på moln, bara av att titta på en sådär i smyg & kanske säga ett blygt "hej!".

och det är så du är, du får mig att sväva på moln!

time square can't shine as bright as you 


 

Av Sabrina Nilsson - 5 november 2007 16:42

konsten att bli förälskad:

Steg 1.

Två blanka ögon & en léende mun, en tryckvåg av karisma. Ett fotografi som fastnar på näthinnan. Ord för ord, rakt in i hjärtat, en lycka som sprider sig i ådrorna.

Två hjärtan som sakta börjar slå i samma takt, känslor som sakta vävs samman.


Steg 2.

En lysande display, ett léende, ett svar & mil bort, ett annat léende. En smiley, en ros, ett hjärta. Små symboler som värmer upp en i höstmörkret.

Små små ord, men ändå så stora. Så stora att drivkraften tar över.


Steg 3.

Det första mötet, nerver som hoppar, fjärilar som dansar, en värme som sprids genom hela kroppen.

2 par skakande armar som omfamnar varandra, två själar som möts.

Två läppar som sakta dras mot varandra. Ett hjärta som fylls med kärlek. En tanke som tar form: "Dig vill jag alltid vara nära".


konsten att aldrig mer förföras:

Steg 1.

Ett sug i magen, svartsjuka som kommer fram. Händer som skakar, en klump i halsen. Tårar som sakta rinner motvilligt ner för kinderna.

Ett krossat hjärta.


Steg 2.

Känslor som svalnar, tankar som föträngs, minnen som suddas ut. Ett liv som går vidare, utan den där pusselbiten som passade så bra.


Steg 3.

Sex bokstäver, ett ord, som får allt att rasa samman; Förlåt.

Tolv bokstäver, tre ord och alla minnen, känslor och tankar återuppstår;

Jag saknar dig..


Ännu fler känslor kommer fram och ännu fler tankar, tankar om hopp. Äntligen ska det fungera.


Steg 4.

Händer som ännu en gång flätas samman, armar som kramar om varandra igen, hårdare än någonsin & läppar som trycks mer mot varandra med om möjligt ännu fler känslor.


Steg 5.

Ett svek. Förtvivlan, irritation, aggresivitet. Hårda ord som är värre 1000 slag. Ord som spelas upp om och om igen. Ett löfte inuti själen; jag ska driva bort dig ur mig, för alltid, du ska inte få förstöra mig mer. Tårar som tränger fram under ögonlocken, men en ny tanke som bildas och blir starkare; Aldrig mer ska jag gråta för dig.



ändå finns du där, ständigt.

Av Sabrina Nilsson - 4 november 2007 19:19

"singel eller förhållande?"


Frågan fick mig att fundera rätt mycket, vad är meningen med något av det? När man är singel festar man runt som aldrig förut, träffar någon ute som man har kul med för kvällen, till vilken nytta? Hela singel proceduren går ju ut på att hitta någon blivande pojkvän, inte sant? För helt plötsligt sitter man där, upp över öronen kär och hur lycklig som helst. Fram till den dagen då man tröttnat lite grann och tanken kommer upp, "borde vi inte ta en paus?" till vilken nytta igen? För att vara singel ett tag, för att hitta någon ny igen?
Man kan hitta kandidaterna överallt, som en bussbiljett på ett öde torg eller den där tian man glömde bort att man hade i jackfickan.


Jag tror det går ut på att försöka hitta någon ändå, för hur bra känns inte allt när man verkligen hittat någon bra? Det känns underbart. "man måste kyssa många grodor innan man hittar sin prins", men det måste det nästan vara värt?  I stand up for love.

Av Sabrina Nilsson - 3 november 2007 20:29

Inatt var vild, och kommande natt hoppas jag på

att bli ännu vildare! :) det är dags för maskerad!

danskan kommer bli proppfylld med utklädda ungdomar

har redan hört att där är några sjuka utklädningar, men

då känns jag så jävla tråkig! jag är utklädd till skejtare,

hur kul är det? aja, hade inget annat val än klä ut mig

till detta eller emo, men orka klä ut sig till emo, då smälter

man bara in med alla andra av trelleborgs invånare, haha :)


puss & hoppas ni har en rolig kväll!


Dagens outfit (maskerad outfit)

Tröja från Bershka

Byxor från Zara (strl 44, för extra häng)

mössa köpt i spanien

Skor med marilyn monroe tryck (ej med på bild) från blammo

Av Sabrina Nilsson - 3 november 2007 03:39

har varit  ute ikväll med min älskade mia.

förlåt om jag är´dålig på att stava, men

drinkarna sätter sina spår! fört var vi på

förfest, sen tog vi svarttaxi (of course!)

från löddeköpinge til malmö, sen blev det

chili, efter det drog vi till ICE där vi fick gratis

cider av vår ena gamla arbetskamrat, sedan skulle

det bli KB, då vi mötte carina och sen drog vi 3 själv

mot buddha lounge, vi gick in, VIP of course och sedan

drog carina hem efter ca. 1 h, eftersom hon hade

bil och inte kunde dricka, boooring! vi festade glatt jag & mia

sen stängde det och vi gick till heartbreak, men jag har

alltid HATAT heartbreak för det bara är blattar och

fjortisar där, så vi drog till BK och jag, mia, andreas och hans

tråkiga kompis tog taxi hem, de släppte av mig &

nu ska jag äta BK mat, ringa joppe och se på sex and the city

tills jag dör av sömn, för INATT ÄR DET INGET JOBB!!!!


puss på en helt underbar kväll med gratis cocktails - som det ska va!

Ovido - Quiz & Flashcards