Alla inlägg under november 2007

Av Sabrina Nilsson - 16 november 2007 19:28

då var det ännu en kall dag i detta avlånga land. en sak som jag tycker är konstigt är att det har snöat i trelleborg, och det har lagt sig! alltså ligger där snö kvar på vissa ställen, medan det inte har snöat ALLS i höllviken (en dag kom det hagel & pyttesmå flingor som inte la sig),  och det skiljer drygt 2 mil mellan t & h. sjukt! när jag gick till bussen imorse gick jag med öppen jacka och bara tshirt under och frös inte alls! gud vad skönt tänkte jag.. resten av dagen har jag varit en huttrande isbit som gjort allt för att försöka bli varm!


igår gick jag i skolan till klockan 16.15, efter det jobbade jag i skolan, med att ringa runt och fråga om 92:or vill komma på öppet hus på vår skola - väldigt kul ... drygaste jobbet ever. efter det mötte jag sofie och vi tog bussen tillsammans in till trelleborg, hem till henne. gjorde vid mitt hår igen, efter att det blev.. ja ett litet missöde sist :) så nu är jag inte rödhårig mer, utan brunhårig med massa olika färger och nyanser, jag är SJUKT nöjd! tack tack tack tack sofie! <3


idag hade jag bara en lektion i skolan, sen gick jag iväg och träffade my. vi gick runt lite på stan och jag hittade ännu en jacka jag vill ha (jag och jackor alltså..) men jag har redan 4 stycken, så jag är inte säker på om jag ska köpa den, provade min gamla levis' precis och den såg rätt okej ut nu när jag har brunt hår. vi får se helt enkelt! sen frågade my mig om jag ville med till trelleborg, javisst ville jag det! så vi tog bussen till henne och gick bort till hennes gym, hade lite spinning (jag slutade efter en stund, var verkligen för trött för att träna idag) istället gjorde jag 100 situps, sen gick vi hem till henne. hemma hos my lagade vi kycklingsallad, mycket gott! vi mös till det och tände ljus och hade mysig höstmiddag!

vid 20 i 6 tog jag bussen hem och nu sitter jag här, väntar på att idol ska börja :) ska bara ha en riktig skön hemmakväll ikväll! för detta är en efterlängtad fredag.


(om ni sätter datormusen över bilderna så ser ni bildbeskrivning)

hemlagad kycklingsallad ála sabrina&myvar rödhårig en dag& nu är jag brunhårig :)

Av Sabrina Nilsson - 15 november 2007 16:01

det finns många jag är rejält besviken på, idag är en dålig dag.

föruuuutom.. att jag ska hem till cammerötvillingarna & färga mitt hår :)



för att vi alla ska få lite glädje idag, så får ni se en gammal bild på mig




Av Sabrina Nilsson - 15 november 2007 15:39



idag är det ruggigt och kallt! jag längtar tillbaka till de varma dagarna i sunny beach där jag spenderade en av sommarens veckor. brrr vad jag fryser här!



hoppar från en båt mitt ute på havetangelica & jag hoppar från båtenåkte bananbåt ute på svarta havetpå vägg upp igen efter bananturen

Av Sabrina Nilsson - 14 november 2007 15:14

nu sitter jag i skolan, skoldagen är slut för idag, eller egentligen inte. har projektarbete nu men jasmine är inte i skolan idag, så jag kan inte göra något då. snart ska jag träffa min mamma och klockan halv 5 är det dags att möta kerry här nedanför, sen ska vi traska iväg och träffa tvillingarna cammerö, malin&sofie och vara deras hårmodeller :) jag ska färga mig som på bilden här nedan och klippning vet jag faktiskt inte ännu, det får sofie bestämma när jag väl är där! det är bättre så. jag önskar att jag aldrig klippte av mitt megalånga hår innan spanien.. hade kunnat göra så himla mycket mer med det nu isåfall ..

annars är det väl inget annat som händer idag, det kommer nog ta ganska lång tid det där med att vara hårmodell, men det lär nog vara värt det.



uppdaterar kanske senare, för nu ska jag väg och möta mamma.

obs, glöm inte omröstningen till höger! :) ha en underbar dag!


 idag går jag från blond - till lindsay rött

tror ni jag kommer passa i det?

Av Sabrina Nilsson - 13 november 2007 13:14

gårdagens smitta höll i sig, och idag är jag värre än någonsin.

rödsprängda ögon, snorig näsa, sönderhostad hals. aj aj aj.


grattis säger jag till min käraste ägodel, my larsson som fyller myndighet idag. det var verkligen på tiden! danmark nästa? hoppas du får en oförglömlig dag idag, massa fina presenter har du fått & jag hoppas SPA helgen blir hur mysig som helst :) min present har du redan fått, woh! du fick mig för ett par år sen. älskar mig snutt.


dagen ska spenderas i soffan med massa koppar grönt te - jag älskar det, det både renar kroppen och smakar hur gott som helst. favoritsmaken just nu är nog mint eller citrus, mums! sen ska jag också bara glo på en massa filmer, hela vida dagen. jag börjar med "hairspray" som jag precis brände ut, har velat se den sen jag och jasmine var på bio & såg supersugen! efter hairspray så blir det just, "supersugen" :) den är så himla rolig. senare hade jag tänkt slå på "på smällen", även om jag får lite bad memories från den, så är den himla rolig och jag skrattade så jag höll på att dö emellanåt när jag såg den på bio, fulaste bebisen ever i den! om jag orkar kolla på mer film sen, så blir det "harry potter och fenix orden" med, för jag har inte fått tummarna ur anuset och sett den ännu! skam på mig..


& än en gång: grattis min fina my, och ja, krya på mig själv!

Av Sabrina Nilsson - 13 november 2007 13:09

då var en till omröstning över.

frågan var; vilken låt tycker du är bäst?

i topp hamnade:

Hey there delilah - Plain white t's med 40 %

& på delad andra plats kom:

No one - Alicia Keys 20 %

Karmakontot - Timbuktu 20 %

& What hurts the most  - Rascal Flatts 20 %


håll utkik ännu en gång, för nu har en ny omröstning börjat!


Av Sabrina Nilsson - 12 november 2007 22:26

Ja, så sitter man här, febrig, snorig & hur trött som helst. Har precis blivit helt klar med turismarbetet om svenska nationalparker, puss på sarek - det mest intressanta jag läst om i hela mitt liv.. då återstår bara ett till turismarbete, om en utländsk nationalpark (halleluja för nationalparker), mitt handlar då om Yosemite, väldigt väldigt intressant. När det arbetet är ur tankarna så kommer det fram att jag har historiaprov imorgon, första världskriget är väl alltid kul? och just det ja, ännu ett arbete, om APU:n, ni vet när jag befann mig i Spanien i drygt 2 månader med mina tjejer. Vi måste göra ett projektarbete om det, och det började vi precis på. (Observera att det skulle vara inlämnat förra veckan). Men har man en lärare som sitter på sitt kontor vid sin dator, som inte ids att lyfta på sin tjocka bakdel och öppna när vi knackar på dörren för att få hjälp, nä, då bryr man sig heller inte så hemskt mycket. skolan gör mig arg, ledsen, trött och stressad. jag har varit så grinig theese days för jag orkar inte med tredje året på gymnasiet, it's like hell! inte bara att man har prov och arbeten, alla läxor däremellan också! det är inga enkla läxor ska ni veta, spanska spår 2 is killing me, även engelska c, ja C!!!! är hemskt, fast egentligen är det lätt men jag är världens största pessimist så allt blir svårt i mina ögon. sen har man ju projektarbetet om människors beteende som jag har ihop med min kära smurf jasmine, & inte bara det, vi har även uppgift i idrott & hälsa B att hålla en egen idrotts lektion, fotboll är väl lätt? det kan man tro, men ICKE! vad ska du ha för uppvärmning, hur länge, vilka övningar, varför just de övningarna? hur länge ska man spela då, hur många möter varandra, var någonstans? hur ska du ta ner tempot i slutet, avslappning eller stretchning, både och kanske? kommer du hålla tydliga instruktioner?  sen har vi ju ett teaterbesök nästa torsdag där jag och jasmine ska recensera en teaterpjäs och hålla intervjuer med skådespelarna efteråt.. vad vill dagens skola? ta död på alla elever så dom slipper fixa studentutspark till dem eller? I just don't get it!


för det är väl så allt  här i livet är? folk som kommer i från de värsta förorterna snackar alltid om att man måste kämpa för att överleva. men dom kan väl inte på fullaste allvar tro att det bara är dom som måste det? okej, vissa här i världen föds med en silversked i mun, men vi andra vanliga medel-svenssons måste också kämpa för att överleva! det är ju det allt handlar om, right? att gå i skolan, kämpa sig igen 12 hemska år, för att få så bra betyg som möjligt, så vi kan få det där drömjobbet vi alltid velat ha. sen då? tror ni bara man går till det där drömjobbet var dag och tänker fan vad bra? nej, för att behålla det måste du kämpa! kämpa, kämpa, kämpa! se det som ett förhållande, skolan är som allt förspel innan man får sin lilla groda som blir en prins, man kämpar för att komma åt personen. när man väl fått vad man vill ha, då kan man inte lägga av, med risk att förlora det igen, eller hur? hur många har inte kämpat för att behålla någon man älskar? ärligt talat, alla har det, på sitt eget sätt. det är vad livet handlar om, det kvittar vilken kategori, vi alla måste kämpa för att överleva, på vårt egna lilla vis.

Av Sabrina Nilsson - 11 november 2007 16:15

Jag ser att jag har många besökare per dag & månad här, det glädjer mig. Förra månaden var det 227 stycken, och jag har tänkt att jag ska försöka få upp det till iallafall 250 stycken denna månaden. Så jag skulle behöva er hjälp, ja ni som läser här :) genom att berätta för mig vad ni tycker jag borde ändra, vad jag borde förbättra/lägga till, ja VAD SOM HELST som kommer upp i ert huvud. Det blir mer nöje för er att läsa något som intresserar er :) om ni känner er dumma eller något, så får ni kommentera anonymt om ni vill det, jag dömer ingen och blir absolut inte arg! Även om ni tycker att allt är bra så kan ni bara skriva en liten rad om det, det tar ju inte mer än 10 sek :) Så tack på förhand för hjälpen! Nu hoppas jag på massa kommentarer på detta inlägget om tips !




Igår var en kväll med många skratt, tack alla för en underbar kväll och mest tack till Linda för att dina fester alltid prickar rätt :) grattis än en gång! <3




Ovido - Quiz & Flashcards