Alla inlägg den 23 november 2007

Av Sabrina Nilsson - 23 november 2007 19:22

åkte in till malmö, hem till mamma. träffade storasyster med <3 hon skulle till barnmorskan på ultraljud, dom hade fått se huvudet och en arm sa hon senare när hon ringde och daniel, barnets fader hade börjat grina haha. han som är så macho. dom hade även hört barnet andas och hjärtslagen, allt var bra! lättnaad. eftersom det ligger i vår släkt att få missfall och föda döda barn så är vi alla lite oroliga, speciellt efter min lillebror, älskade victor <3


jag och mamma åkte till centralen så jag hämtade ut mina tågbiljetter, äääntligen :) 3 veckor kvar exakt nu! sedan gick vi och tittade lite i stan, och mitt i allt så gick jag och kollade ner i marken och märkte att jag höll på att gå ihop med någon. och ni vet en sån här situation när man står framför en och så tar man ett steg till höger, och så gör personen samma sak så man bara står där och "eeeh" och inte kommer förbi varandra, det hände mig.. MED TIMBUKTU! (alltså ni som känner mig vet, jag är BESATT AV HONOM!)  mitt på stan idag, alltså jag fick nästan slaganfall, mamma var tvungen att lugna ner mig haha. tog upp telefonen direkt och ringde lilly. "TA FOTO PÅ HONOM, FRÅGA OM NI KAN FOTAS TILLSAMMANS, KRAMA HONOM! GE HAN TELEFONEN, SNÄLLA TA FOTO PÅ HONOM!!" haha, jag var mes och vågade först inte, sen när jag väl skulle ta kort på honom så var han borta :( mamma gick in i affären och letade efter honom haha jag vågade inte.. sen träffade vi nathali och då berättade jag allt för henne och halvskrek "jag såg TIMBUKTU!!" samtidigt så går någon precis förbi oss, och vem var det då? jooo självklart lilla jason (timbuktu), hoppas verkligen inte han hörde mig. jag tog iallafall ett smygfoto på honom som blev skitfult och suddigt. men ja, fick en bild iallafall :)





sen åkte mammsen hem och jag & nathali gick vidare på stan. hittade 2 par tröjor, likadana fast olika färger, som var på rea :) 80 kr styck. billigt och bra. senare gick vi in på weekday, där både jag och nathali köpte jeans haha likadana, men vaaadåå :) de liknade först polska jeans så jag tyckte dem var fula, men när man provade dem så satt dem bra och såg inte alls polska ut så jag köpte dem. köpte ett till par jeans senare på bikbok, hur snygga som helst. har inga ljusa jeans, eller jo nu har jag. dom var såå fina så jag köpte dem direkt! sen åkte vi hem och jag kom nyss innanför dörren. ikväll blir det nog tre lyktor med nathali och olivia, inte säkert ännu eftersom bussarna går helt mongo. men hoppas :) och jag hoppas att ni får en trevlig kväll allesammans.


Av Sabrina Nilsson - 23 november 2007 11:21

en så härlig dag. vaknar av att jag ligger och skakar (ungefär som på fylle-frossa natten, My). fönstert stod på vid gavel och mitt täcke låg någonstans vid mina fötter. flög upp, smällde igen fönstert och drog på mig täcket - som även det var ISKALLT! brrr, hata att vara sjuk va? men iallafall så kunde jag inte somna om. så jag gick till datorn och sjukanmälde mig och har städat lite sedan dess, ska strax in i duschen, sen göra mig iordning och ta bussen till malmö! shopping väntar, fick lön idag :) mycket mer än jag förväntat mig!  sånt gillar vi. sen ska mamma följa med också, så kanske får något fint av henne? man kan alltid hoppas hihi. en god fika blir det iallafall. jag vet att jag är sjuk, men shopping är kul och kan få mig lite friskare. i helgen blir det nog inget speciellt, vill inte smitta ner mina söta vänner, räcker med att alla i mitt hushåll känner sig hängiga pga. mig, haha. så det blir chips, läsk, massa godis och idol för mig ikväll. någon som vill joina? neeej för jag bor så jävla offside som man kan. men är det någon som vill komma så är ni varmt välkomna :) (fast, ni får stå ut med en hostande och kvidande sabrina, men ni är väl vana vid att se mig så, hihi!



då ska vi se.. dagens låt, alltså dagen har ju inte varat så himla länge, men jag väljer cascada - what hurts the most. bara för att jag har lyssnat som besatt på orginalet (rascal flatts - what hurts the most) nu i ja, MÅNADER! och den är så himla bra, men cascadas version är härlig som fan, med alla beats, jag gillar att jag kan dansa till en av mina favoritballader, utan att stå som ett fån tillsammans med en kille som bara trampar en på tårna. till denna kan jag flippa ut tillsammans med My, som vanligt :)



men vilken tycker du är bäst?  versionen med rascal flatts eller med cascada? & varför?

länkar kommer här nedanför:

rascal: http://www.youtube.com/watch?v=l0ODSPN4lPU

cascada: http://www.youtube.com/watch?v=3sUQLafQU3Y&feature=related






Ovido - Quiz & Flashcards